הוגש ערעור על זיכוי שוטרת מג"ב אוריאן בן כליפא

בן כליפא הורשעה בתקיפה אך זוכתה מעבירה של שיבוש הליכי חקירה מטעמים של הגנה מהצדק. הפרקליטות: "על ביהמ"ש לבטא שאת נפש ממעשים אלו"
גילי סיוון-כהן |
אוריאן בן כליפא בביהמ"ש, יוני השנה. צילום: פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לביהמ"ש המחוזי בירושלים ערעור על הכרעת דינו של בית משפט השלום בעיר, שזיכה את שוטרת מג"ב אוריאן בן כליפא מעבירת שיבוש הליכי משפט, בצד הרשעתה בעבירה של תקיפת צעירה בעיר העתיקה לפני כשנתיים.

כזכור, בן כליפא הורשעה בתקיפת הצעירה שביקשה לעבור במחסום, ובשלב מאוחר יותר גם בנקודת המשטרה, אליה הובאה ע"י השוטרת. בן כליפא הואשמה גם בשיבוש הליכי משפט, לאחר שבדו"ח הפעולה שכתבה על האירוע ובהודעה שמסרה במשטרה, תיארה בן כליפא בכזב כי המתלוננת היא זו שתקפה אותה, ולא ציינה את העובדה שנהגה באלימות כלפי המתלוננת. על בסיס דיווחים כוזבים אלו נעצרה המתלוננת למשך לילה ונחקרה באזהרה.

"לחזק את אמון הציבור"

בית המשפט קבע בהכרעת הדין, כי בן כליפא אכן השמיטה מדו"ח הפעולה את העובדה שנהגה באלימות כלפי המתלוננת בתוך נקודת המשטרה, ובכך בעצם קבע שמבחינה עובדתית נעברה עבירת שיבוש מהלכי משפט. עם זאת, הוא החליט לזכותה מעבירה זו מטעמים של הגנה מן הצדק.

בערעור שהגישה כעת מח"ש נטען, כי בית המשפט שגה בהחלטתו זו, ולא נתן משקל הולם לכך שמדובר בעבירת שיבוש מהלכי משפט המבוצעת ע"י שוטרת, שכתבה דו"ח כוזב שהוביל למעצר של אזרחית. "מקום בו אנשי רשויות האכיפה חוטאים לתפקידם, בעיקר בעבירה של שיבוש מהלכי חקירה שעלולה להוביל לתוצאות שמידת הפגיעה שלהן בערכי יסוד היא רבה הרבה יותר, קיימת חשיבות רבה בקיומו של הליך שיבטא את שאט הנפש ממעשים כאלו, ויחזק את אמון הציבור ברשויות האכיפה ובמנגנוני הריסון העצמיים שלהן", נאמר בערעור.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות