כתב אישום: ייבאו מטעני חבלה ונשק מירדן

למחוזי בנצרת הוגש כתב אישום נגד סאמר כנוח, תושב טול כרם ונגד אחיינו אוסאמה ח'רוף, תושב אכתאבה, בגין פעולה או עסקה בנשק ומטעני חבלה לפי חוק המאבק בטרור
דניאל בן חמו |
תפיסת נשקים, ארכיון

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש כתב אישום נגד סאמר כנוח תושב טול כרם ונגד אחיינו אוסאמה ח'רוף תושב אכתאבה בגין פעולה או עסקה בנשק לפי חוק המאבק בטרור, ייבוא והובלת נשק ושיבוש מהלכי משפט.

לפי כתב האישום, בתחילת חודש אוגוסט ייבאו הנאשמים מירדן לישראל, דרך גדר המערכת, 4 אקדחים מסוג FN, וכן 4 מטעני חבלה מסוג "כלימגור" בתמורה לתשלום 20 אלף שקלים. הנאשם כנוח הסכים להצעה ביודעו כי מי ששלח אותו להביא את הנשק הינו פעיל בג'האד האסלאמי, שנעצר בישראל בשנת 2006 בעבירה של חברות בארגון הגא"פ וסראיא אלקודס. הנאשמים נעצרו על ידי כוחות משטרה בקניסה לקלנסוה כשבפניהם מועדות לעבר מחנה פליטים "נור אשמס" שבטולכרם.

הפרקליטות: "עבירות חמורות"

במועד נוסף, בסוף חודש יולי 2023, סחר הנאשם ח'רוף בחלקי נשק תמורת 6,000 שקלים ובנוסף, רכש הנאשם ח'רוף משני סוחרי אמל"ח תושבי השטחים, רובה בתמורה ל-42 אלף שקלים . הנאשם החזיק ברובה ובמסגרת סכסוך עם משפחה בכפר, בצע מהרובה ירי לעבר בתיהם. כמו כן, ירה הנאשם מהרובה בטקס סיום בחינת הבגרות של חברו.

בבקשת המעצר הוסיפה הפרקליטות: "הנאשמים ביצעו עבירות חמורות בנשק וכן עבירות ביטחון, כל האחד בהתאם לחלקו. בהקשר זה לא למותר לציין כי האמל"ח לרבות מטעני החבלה היה מיועד לשניים המשתייכים לארגון הג'יהאד האסלאמי המתגוררים במחנה הפליטים בג'נין ולכולנו ברור שבסופו של יום יעשו בהם שימוש כנגד ביטחון המדינה".


עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות