המדינה תובעת מיליונים מנהג שדרס שוטר למוות והפקיר אותו

4 שנים לאחר שג'ורג' גרייב, בן 25, מנצרת, הורשע בהריגתו ובהפקרתו של השוטר נתן יוסיפוב ז"ל לאחר שניסה לחמוק מבדיקת רישיונות, דורש משרד הביטחון פיצוי
נעמה כהן |
אילוסטרציה Envato

כארבע שנים לאחר שג'ורג' גרייב, בן 25, מנצרת, הורשע בהריגתו ובהפקרתו של השוטר נתן יוסיפוב ז"ל לאחר שניסה לחמוק מבדיקת רישיונות, משרד הביטחון הגיש נגד גרייב וחברת הביטוח תביעת מיליונים לשיפוי הכספים שהמדינה שילמה לבני משפחת השוטר.

על פי התביעה, גרייב, נהג רכב מסוג מזדה, השייך לאשת אביו, זאת מבלי לקבל את רשותה ובהיותו נהג חדש. בחודש פברואר 2016, בשעות הערב, במסגרת תפקידו במשטרת ישראל, ביצע השוטר יוסיפוב ז"ל, יחד עם פקח עירייה פעילות לבדיקת רישיונות רכב ברחוב תאופיק זיאד בנצרת.

השוטר עמד על הכביש, סימן לגרייב באמצעות פנס לעצור תוך שהוא נע לכיוון רכב הנתיב, גרייב הבחין בו, אולם בשל חששו להיתפס, הוא המשיך בנסיעתו והאיץ את מהירותו כדי להימנע מעיכוב. השוטר עוד המשיך לסמן לו לעצור, אולם הוא לא בלם את רכבו והמשיך בנסיעה מהירה. יוסיפוב המנוח עוד ניסה להתחמק, אולם הוא נפגע מהרכב, הוטח על קדמתו ונזרק על הכביש.

5 שנות מאסר

השוטר נחבל קשות, הובהל לבית החולים, שם חרף טיפולים וניתוחים שעבר הוא נפטר כעבור 76 ימים. גרייב הועמד לדין והורשע בתחילה בהריגה והפקרה לאחר פגיעה והושתו עליו 5 שנות מאסר המדינה עירערה על ההרשעה בהריגה ועל העונש ובהתערבות ערכאת הערעור בבית המשפט העליון שונה הסעיף מהריגה להמתה בקלות דעת, עם זאת נפסק שאין מקום להתערב בגזר הדין.

המדינה ציינה בתביעה שהוגשה כעת כי עד כה שולמו מיליוני שקלים לבני משפחתו של השוטר ההרוג ועוד ישולמו וכעת שפסק הדין הפלילי הינו פסק דין חלוט והינו בגדר ראיה לכאורה למסכת העובדות האמורה גם בתביעה גרייב וחברת הביטוח חייבים לשפות את התובעת על הגימלאות ששילמה ועוד תשלם לתלויים ולעזבון עקב אחריותם לתאונה.


עו"ד צביקה זגלשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות