בגלל סכסוך: חצר דירת גן הוצתה באילת

כתב אישום שהוגש למחוזי בב"ש נגד מתן דהן, תושב אילת, חושף כיצד שלח נערים להצית ולגרום נזק לבניין מגורים בעיר בתמורה לתשלום של 10 אלף שקל
איילחן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד מתן דהן, בן 19 מאילת לאחר שבשתי הזדמנויות שונות שלח קטינים להצית חצר של דירת גן בבניין מגורים. כתב אישום נוסף, הוגש לבית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע כנגד הקטינים.

מכתבי האישום, עלה כי המתלונן מתגורר באילת בדירת גן הכוללת חצר, בבניין בו ישנן 12 דירות מגורים נוספות. בתחילת חודש אוגוסט, שלח דהן, בתמורה ל-10 אלף שקלים, את א.א, קטין בן 17, להצית את חצר דירתו של המתלונן. לאור האמור, מספר שעות לאחר שא.א אסף ג'ריקן המכיל בנזין, הוא נפגש עם דהן בסמוך לביתו של המתלונן וערך סיורים מקדימים. כחצי שעה לאחר הגעתו למקום, כשהוא רעול פנים ועוטה כפפות טיפס א.א על חומת החצר שפך חלק מהבנזין לתוך החצר ואת שאר הבנזין הותיר על החומה, הדליק גפרור וזרק לתוך החצר.

כתוצאה מכך, כך מפורט בכתב האישום, להבה אדירה פרצה ופגעה בפניו של א.א ובכפפת ידו השמאלית, שהייתה ספוגה בבנזין. מיד לאחר מכן נכנס א.א למונית בה המתין לו דהן ונמלט מהמקום. בשל מעשיהם נוצרו שני מוקדי בעירה בחצר וחלוקי נחל שהיו בחצר התמלאו בפיח.

משימה מסוכנת

כעשרה ימים לאחר האירוע הראשון, בשעות הבוקר המוקדמות הגיע דהן עם ב.ב, גם הוא קטין בן 17, לרחוב הסמוך לבית המתלונן, אז הכין ב.ב בקבוקי תעברה מחומרים שהביא עמו והשליך אותם לחצר ביתו של המתלונן. מיד לאחר מכן, נמלט ב.ב מהזירה, חבר לדהן שהמתין לו בקרבת מקום, והשניים נמלטו מהמקום במונית. כתוצאה ממעשיהם פרצה שריפה בחצר, ונגרמו נזקים בסך של עשרות אלפי שקלים לחצר ולציוד שהיה בה. בעת אירועי ההצתה שהו בדירת הגן, המתלונן, אשתו המצויה בחודש התשיעי להריונה, ושלושת ילדיהם.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה כנגד דהן ציינה הפרקליטות כי: "מסוכנותו של המשיב מתעצמת נוכח העובדה שבחר לבצע את זממו תוך שימוש בקטינים להוצאת ההצתות אל הפועל, בעוד הוא עצמו ממתין להם בקרבת מקום. המשיב שלח את הקטינים לביצוע המשימה המסוכנת, תוך שהוא אדיש לאפשרות כי הקטינים עצמם ייפגעו במהלך ביצוע ההצתות".


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות