בן 34 נאשם בהתנהלות אובססיבית כלפי נשים שהכיר

תושב גבעתיים נאשם בהטרדה ובהטרדה מינית של מספר נשים שהכיר באופן שטחי דרך הודעות וואטסאפ ומשלוח מתנות לביתן: "אהובתי הנצחית והאבודה"
גילי סיוון-כהן |
פרחים. אילוסטרציה evanto

רומנטיקן ללא תקנה. תושב גבעתיים, בן 34, לא הבין את המילה 'לא' במשך תקופה ארוכה ופנה באובססיביות הכוללת גילויי חיבה, לשלוש נשים בגירות שונות עימן הייתה לו היכרות שטחית במטרה לזכות בתשומת לבן, וזאת למרות שהן הודיעו לו שאינן מעוניינות בגילויי החיבה שלו. בימים האחרונים הוגש נגדו כתב אישום בגין הטרדה והטרדה מינית.

על פי כתב האישום, הנאשם שלח למתלוננות מתנות שונות, פנה אליהן בפניות חוזרות ונשנות באמצעות הווטסאפ, באמצעות הודעות בפייסבוק ובמסרונים המכילים מחמאות וגילויי חיבה, שלח להם פרחים ושוקולד והתעלם מהבהרתן כי אינן מעוניינות בפניותיו. לצורך ביצוע מעשיו ובין היתר כדי להקשות על זיהויו, החזיק הנאשם במספרי מנוי שונים בשימושו אותם נהג להחליף מעת לעת, וכן פתח חשבון פייסבוק וכן חשבון אינסטגרם פיקטיביים הכוללים פרופיל בדוי. בנוסף לכך, פעל הנאשם להשגת נתונים הנוגעים למתלוננות, ובהם כתובות מגוריהן, מקום הימצאן העדכני, מספרי הטלפון שלהן, ופרטים אישיים נוספים. הוא לא חדל ממעשיו, גם כשנחקר במשטרה על אודותם.

באחד המקרים הוא הכיר מלצרית במסעדה בחוף הים בתל אביב ולכן פקד את המסעדה בתדירות גבוהה, ונהג לבקש את שירותיה של אותה מלצרית ואף הותיר לה תשרים גבוהים בסיום ארוחותיו במסעדה. במשך כחודשיים , בתדירות של אחת לשבועיים, הוא שלח לה משלוחים אנונימיים שונים, בין היתר של פרחים, שוקולדים ובובת דובי.

באחד מהמשלוחים פנתה לשליח וביקשה לדעת את זהות השולח, וזה מסר לה את פרטיו של הנאשם. לאחר איתור חשבון השייך לנאשם בפייסבוק, הודיעה לו כי איננה מעוניינת במשלוחים ובפניות, תוך שהיא כותבת לו את ההודעה הבאה: ״היי, מה שלומך! קיבלתי את הדברים ששלחת לי, זה מחמיא לי אבל אני מבקשת שתפסיק עם זה. אין ביננו שום קשר ואני לא מעוניינת לקבל מתנות, וחבל על הכסף והאנרגיה שאתה מוציא. תודה ושיהיה יום טוב והמון בהצלחה״. גם ההודעה הזאת לא עזרה והוא המשיך לשלוח לה מתנות ואף כתב לה ״ל… אהבתי הנצחית והאבודה באהבה רבה״.

הודעות ומסרונים בלתי פוסקים

במקרה אחר הנאשם עבד בתל אביב עם מתלוננת אחרת ובמסגרת עבודתם המשותפת, נהגו השניים לשוב לביתם באמצעות הסעה משותפת. מעולם לא התקיימו שיחות ולא התפתחה היכרות, בעת הנסיעה בהסעה, למרות זאת הוא ביצע אליה מספר פניות, במסגרתן שלח למקום מגוריה בגבעתיים משלוחים ובהם תכשיטים, פרחים, שוקולדים ומתנות שונות כמו בשמים. אולם היא אחרי פעם אחת סירבה לקבל את המשלוחים.

במקרה השלישי, הייתה היכרות בין בעלה של המתלוננת לבין הנאשם, על רקע לימודם המשותף בבית הספר היסודי והתיכון. במסגרת זאת, נוצרה היכרות שטחית בלבד בין הנאשם לבין אישתו של החבר אותה ראה מספר פעמים בבית עסק בו הוא עבד. למרות זאת הוא הטריד אותה בכך שפנה אליה בפניות רבות, באמצעות הודעות ווטסאפ, מסרונים ומשלוחים ואף שלח לה הודעת ווטסאפ בה כתב לה כי הוא החבר הכי טוב של בעלה ופירט פרטים פרטיים אישיים על אודות עברו הרומנטי, לרבות שמותיהן של חברותיו לשעבר וכן על אודות מערכות יחסים שטען הנאשם כי בעלה קיים, במקביל למערכות יחסים בהן שהה. האישה הגישה נגדו תלונה והוא אף נחקר ונאסר עליו ליצור קשר בכל דרך שהיא או להיפגש עם המתלוננת או בני משפחתה, חרף כך הוא פנה אליה מחשבון פייסבוק בדוי.


עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות