האב החורג אנס את בתו; המדינה דורשת להחמיר בעונשו

הפרקליטות הגישה ערעור לביהמ"ש בעניינו של תושב ת"א שהורשע, ע"פ הודאתו, כי צירף את הבת, בת ה-14, לבילוי עם זונה טראנסית ונידון ל-9 שנות מאסר
רונן לוי |
אונס - אילוסטרציה
אילוסטרציה

לבית המשפט הוגש ערעור על קולת עונשו של תושב תל אביב אשר הורשע על פי הודאתו בין היתר בעבירות של אינוס קטינה בת משפחה, מעשה מגונה בקטינה בת משפחה, גרם מעשה מגונה לאחר שלקח את ביתו החורגת, בעת בהיותה בת 14 לצרוך שירותי מין בתשלום, מאישה טרנסקסואלית, וביחד ביצעו בה השניים מעשים מיניים. המדינה מבקשת להחמיר בעונש אשר נגזר על הנאשם – 9 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצויים בסך 60 אלף שקלים למתלוננת, זאת לאור קיצוניות המקרה וההשלכות הקשות מאז התרחשותו על הקטינה.

הנאשם הינו בן זוגה של אימה של הקטינה והלכה למעשה שימש לה בשנים האחרונות כדמות אב. בחודש אפריל 2022, לקח את ביתה הקטינה של בת זוגו, בהיותה בת 14 ו-5 חודשים אל דירתה של אישה טראנסית המעניקה שירותי מין בתשלום, עימה קבע מבעוד מועד ואף סיכם איתה גובה תשלום בעבור שירותי מין.

במהלך האירוע שארך כארבע שעות, ביצעו הנאשם והאישה מעשים מיניים בקטינה וכן מעשים מיניים אחד בשני לנגד עיני הקטינה. בפרק זמן זה השתמשה הקטינה בסמים ושתתה אלכוהול שניתנו לה ע"י האישה הטראנסית, בידיעת הנאשם. במהלך האירוע אנס הנאשם את הקטינה וביצע בה מעשים מגונים ואילו האישה הטראנסית, בעלת איבר מין זכרי, חיככה את איבר מינה באיבר מינה של הקטינה.

אירוע קיצוני

בהמשך למתואר, הגישה הפרקליטות כתב אישום כנגד הנאשם, ובית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עליו עונש 9 שנות מאסר, מאסר על תנאי, פיצויים בגובה 60 אלף שקלים לנפגעת העבירה ופסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 9 חודשים מיום שחרורו ממאסר.

בהודעת הערעור, מבקשת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה מבית המשפט להחמיר באופן משמעותי את עונש המאסר שנגזר על המשיב וכן להגדיל במידה ניכרת את סכום הפיצוי שנפסק לטובת המתלוננת, זאת לאחר שלשיטתה לא ניתן משקל מספק לנזקים שנגרמו למתלוננת בפועל והן לנזקים שצפויים להיגרם לנערה צעירה מאוד כתוצאה מאירוע כה קיצוני.

בבסיס הערעור עומדת טענת הפרקליטות לחומרתם הקיצונית של המעשים: הפרקליטות סבורה כי העונש אשר נגזר על הנאשם אינו מעניק ביטוי מספיק לעובדה שבמטרה לספק את גחמותיו המיניות בחר הנאשם לחשוף את המתלוננת לאחד האירועים הקיצוניים שניתן להעלות על הדעת בכל מובן – אירוע שכלל פגיעה מינית קשה על ידי מי שהוא בפועל בן משפחה וחשיפה ממושכת לתכנים מעוותים ולשימוש בחומרים אסורים. במעשיו רמס הנאשם את נפשה, את כבודה ואת גופה של המתלוננת וניתן לומר כי השפעת המעשים על המתלוננת הסיטו הלכה למעשה ממסלול חייה כפי שהשתקף בתסקיר שנערך לה.

דרוש פיצוי משמעותי

הפרקליטות סבורה כי עצם הקושי למצוא מקרים דומים בפסיקה, אשר באמצעותם ניתן ללמוד מהם על רמת הענישה הנוהגת (אף אחד מהמקרים אליהם הפנה בית משפט לא כלל ביצוע של עבירות מין בצוותא על ידי יותר מאדם אחד) משקף את היותו של מקרה זה יוצא דופן וחריג בחומרתו.

נוסף על הבקשה להחמרת עונש המאסר של הנאשם, מבקשת הפרקליטות גם להגדיל את סכום הפיצוי שנפסק לטובת הנפגעת, זאת לאחר שבית המשפט עצמו עמד לא אחת על הצורך להחמיר בעונשם של המבצעים עבירות מין בקטינים. מעשיו של הנאשם גרמו למתלוננת נזקים עצומים כשמטבע הדברים נערה כה צעירה לא תוכל לממן בעצמה טיפולים שיסייעו בשיקומה. בשים לב לחומרת העבירות ולנזק האדיר שהן גרמו, הפיצוי שנגזר אינו הולם ובוודאי אינו "פיצוי משמעותי", בפרט בשים לב לנתון המהותי שהמתלוננת הצעירה נותרה בעקבות מעשי המשיב ללא מערך תמיכה הורי.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות