סעיד אחמד נאשם כי שלח מתנקשים לרצוח את אחות

לפי כתב האישום שהוגש נגד אחמד הוא הזמין את אחותו בת ה-19, שרית, לקבל רכב חדש ואז שליחיו ירו בה למוות. הסיבה? לא הסכים עם אורחות חייה
אייל חן |
סעיד אחמד הנאשם ברצח אחותו שרית, בביהמ"ש. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד סעיד אחמד, 29 תושב כסרא, הישאם מרייחי, 39, ושאדי אבו סראיא, 39, תושבי שפרעם בגין עבירת רצח בנסיבות מחמירות עבירות בנשק, הצתה ושיבוש מהלכי משפט. הנאשם סעיד אחמד הזמין את רצח אחותו שרית אחמד לאחר שלא הסכים עם אורחות חייה.

לפי כתב האישום, המנוחה שרית אחמד, בת 19, הייתה אחותו של הנאשם סעיד. החל משלהי שנת 2020 המנוחה, בהיותה קטינה, נאלצה לעזוב את בית המשפחה ושהתה במשך מספר שנים במקלטים, זאת בשל הערכת הסיכון שנשקף לה בשל אי הסכמתם של בני משפחתה עם אורחות חייה.

בשלהי שנת 2022, הייתה המנוחה במצב כלכלי וכללי רעוע, ולאחר פניות מרובות מצד בני המשפחה ובכללם הנאשם סעיד בבקשה שהמנוחה תשוב הביתה, ולאחר שהנאשם סעיד העביר לה כספים והבטיח סכומים נוספים, אם תשוב הביתה, וכן הבטיח שלא יאונה לה רע בבית, שבה המנוחה להתגורר בבית המשפחה.

לסירוגין, המנוחה לנה בבית אחותה וגיסה.

אולם במהרה, כך מפורט באישום, היחסים בין בני המשפחה לבין המנוחה התערערו ושררה כלפיה אווירה של מתח והטלת אימה, שכללה את הצרת צעדיה, הגבלת קשריה וגרמה לה לתחושת פחד. בחודש מאי השנה, ברחה המנוחה מבית המשפחה, הגישה תלונה במשטרה כנגד אחיה, והועברה למקלט. מספר בני משפחה ובכללם הנאשם סעיד, שוב שכנעו את המנוחה לשוב לבית המשפחה, באמצעות מתן כספים למנוחה והבטחות נוספות לטובות הנאה וכי לא יאונה לה רע. כתוצאה מכך, המנוחה הסכימה לעבור להתגורר יחד עם אחותה וגיסה בביתם. עקב אילוצים שאינם תלויים בה, נאלצה המנוחה לעזוב את בית אחותה, והיא התבקשה ע"י הנאשם סעיד לשוב לבית המשפחה. המנוחה, שלא הייתה מוכנה לשוב לבית המשפחה, ניסתה לברוח, אך אותרה על ידי בני המשפחה והוחזרה לבית המשפחה.

ניסה לשלוט

במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, על רקע אי ההסכמה עם אורחות חייה של המנוחה וחוסר היכולת לשלוט עליה ועל רצונה וניסיונותיה לעזוב לחופשי, גיבש הנאשם סעיד החלטה לגרום למותה. הנאשם סעיד פנה לנאשם הישאם והשניים קשרו קשר יחד עם הנאשם שאדי ועם אדם נוסף לרצוח את שרית ביריות.

במסגרת התכנית לרצח, סוכם כי המנוחה תישלח ע"י הנאשם סעיד לירכא, ושני הנאשמים האחרים והאדם הנוסף יירו במנוחה במסלול נסיעתה לירכא ויגרמו למותה. הנאשמים והאדם הנוסף ערכו, הכנות מקדימות לביצוע הרצח, אשר כללו, בין היתר, הצטיידות באקדח, הבאת רכב גנוב מהשטחים, הצטיידות בחומר דליק להצתת הרכב ורכישת טלפוניים מבצעיים.

בתאריך לפני כשלושה חודשים בשעות הצהריים, הודיע הנאשם סעיד בכזב למנוחה כי בהמשך היום ייסעו למגרש רכבים בירכא ואולי הוא יחליף לה את הרכב. המנוחה, שמחה על כך והסכימה. הנאשמים והאדם הנוסף נערכו מבעוד מועד להגעת המנוחה, על ציר נסיעתה לירכא. הנאשם הישאם נהג ברכב ונסע הלוך ושוב מספר פעמים על הציר באזור כיכר תפן, ואילו הנאשם שאדי והאדם הנוסף המתינו בתוך רכב כשהם רעולי פנים. הנאשם סעיד הודיע בכזב למנוחה, כי עליה לצאת לירכא, למגרש רכבים, והמנוחה החלה בנסיעתה לשם ברכבה.

נתפסו בנתב"ג

בהתאם לכך ובמסגרת הקשר והתכנית, הנאשם הישאם, הבחין במנוחה נוסעת, ועדכן בכך את הנאשם שאדי והאדם הנוסף. לאחר שהבחינו במנוחה מגיעה, פתחו הנאשם שאדי והאדם הנוסף בנסיעה מהירה לכיוון רכבה של המנוחה, ניגחו אותו בחוזקה לעבר מעקה הבטיחות, ופתחו בירי מאסיבי לעבר המנוחה. המנוחה הספיקה לצאת מרכבה והחלה לברוח רגלית, אך הנאשם שאדי והאחר המשיכו לירות לכיוונה עד שהתמוטטה, וגרמו למותה.

הנאשם שאדי והאדם הנוסף נמלטו ברכב מהמקום ונסעו למטע זיתים, שם נפגשו עם הנאשם הישאם והציתו את הרכב. כמו כן, העלימו את הנשק ואת המנויים המבצעיים, ונמלטו מהמקום.

בבקשת המעצר הוסיפה הפרקליטות שקיים חשש ממשי להימלטות הנאשמים, כאשר שני הנאשמים הישאם ושאדי התבטאו אודות כוונתם לעזוב את הארץ, והנאשם שאדי נעצר בשדה התעופה בדרכו לצאת מהארץ.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות