כתב האישום בוטל בגלל כתובת שגויה

נהגת שקיבלה דו"ח תנועה ביקשה להישפט עליו, אך כתב האישום נשלח לכתובת לא נכונה. ביהמ"ש הורה על ביטול ההליך: "היא הוכיחה כי פעלה לעדכן את המשטרה"
גילי סיוון-כהן |
הדוח בדרך לנייד? אילוסטרציה. צילום: פלאש 90

השגת תור במשרד הפנים זו משימה כמעט בלתי אפשרית. אזרחית שקיבלה דו"ח תנועה והחליטה להישפט עליו, עדכנה במכתב למשטרה את כתובתה החדשה, אך אלה העדיפו לשלוח לכתובת המעודכנת במשרד הפנים ובית המשפט הורה על ביטול כתב האישום נגדה.

בחודש דצמבר האחרון הוגש כנגד נהגת כתב אישום בעבירת שימוש בטלפון שלא באמצעות דיבורית בעת שהרכב היה בתנועה, בתיק בית המשפט נסרק אישור מסירה אשר חזר בציון – "לא נדרש" ולאחר שהנהגת לא התייצבה לדיון, ניתן פסק דין בהיעדר ונגזר עליה קנס בסך 1,000 שקלים.

הנהגת לא ויתרה והגישה בקשה לביטול פסק הדין שניתן בהיעדר לאחר שנטען כי הדיון התקיים ללא ידיעתה. במסגרת בקשתה צוין, כי כתב האישום ומועד הדיון לא נשלחו לכתובת שציינה בבקשה להישפט אלא לכתובת אחרת, זאת על אף שבידי המאשימה היה המידע העדכני אודות מענה. במסגרת הבקשה טענה הן לעניין אי ביצוע העבירה המיוחסת לה והן לעניין אי התייצבותה.

עומס במשרד הפנים

במהלך הדיון הבהירה המבקשת כי המען לא עודכן במשרד הפנים, בשל קושי בקביעת תור במשרד הפנים ומכתב הזימון לדיון נשלח למען במשרד הפנים, למרות שהמען העדכני צוין במפורש במסגרת הבקשה להישפט ואף אישור המרכז הארצי לפניות נהגים אישור קבלת הפנייה למען זה.

השופטת קיבלה את הבקשה והורתה על ביטול פסק הדין שניתן בהיעדר ולאחר הנהגת עתרה לביטול כתב האישום מחמת התיישנות והשופטת מיכל דואני בהירי קיבלה את הבקשה. "המבקשת הוכיחה כי לא זו בלבד שלא נמנעה מלקבל את דבר הדואר, שהרי הגדילה והודיעה בבקשתה למרכז הארצי פרטי כתובתה העדכנית. מרגע שהמשטרה מאפשרת למבקש-נאשם לעדכן כתובת אחרת, במסגרת טופס בקשה להישפט, הרי שחזקה כי התנהלותה למול המבקש תהייה לכתובת זו", כתבה השופטת.

עוד נכתב בהחלטה: "בנסיבות תיק זה, מצאתי לקבוע כתב האישום וההזמנה לדין לא נשלחו בתוך שנה, מיום הבקשה להישפט, לידי המבקשת".


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות