פוטר וסחט? כתב אישום נגד תושב אשדוד

כתב אישום הוגש לביהמ"ש המחוזי בב"ש נגד איציק בוחניק, 41 מאשדוד, ולפיו לאחר פיטוריו, וביחד עם כמה מעורבים נוספים, החל לסחוט ולאיים על מעסיקו לשעבר
דניאל בן חמו |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד איציק בוחניק, 41 מאשדוד, עטייה אל- סאנע מתארבין, מוחמד אבו זעילה, 32 מהרצליה וסעיד אבו קטן, 31 מרהט זאת לאחר שסחטו באיומים את מעסיקו לשעבר של בוחניק.

מכתב האישום עלה כי בוחניק עבד אצל המתלונן ובשל חילוקי דעות בין השניים הופסקה עבודתו במהלך שנת 2021. לאחר סיום העסקתו התגלע בין השניים סכסוך בין היתר על רקע טענתו של בוחניק כי המתלונן חייב לו סכום כסף גדול.

במהלך יוני 2023, פגש בוחניק את המתלונן ואיים עליו "שלא ידאג, וכי על זה שלא שילם כסף יגיע יומו". בסמוך לכך, בתיאום של חבר משותף נפגשו השניים בנוגע לסכסוך ביניהם. במהלך הפגישה בהתאם לבקשתו של בוחניק הגיע אל סאנע למפגש עם שלושה אנשים נוספים איימו על המתלונן ודרשו ממנו לשלם כ-500 אלף שקלים על חשבון החוב. המתלונן שחשש מהנאשמים, הבטיח שישלם ברגע שיהיה לו את הכסף ועזב את המקום.

מספר ימים לאחר המפגש התקשר אל סאנע למתלונן ודרש ממנו להיפגש, תוך שהוא מאיים עליו ועל בני משפחתו וילדיו. כאשר הגיע המתלונן למקום המפגש המתינו לו שם בוחניק, אל סאנע ועוד ארבעה נוספים. אל סאנע הסביר למתלונן כי הוא רכש את חובו של בוחניק וכי המתלונן חייב לו חצי מיליון שקלים ואיים עליו שבמידה ולא ישלם הוא לא יעבוד יותר. בשל חששו ציין המתלונן בפני הנאשמים שכאשר יהיה לו את הכסף הוא יעביר להם, בתגובה צעק עליו אל -סאנע ודרש תשלום מיידי של 20 אלף שקלים על עצם הגעתו למפגש. המתלונן, בשל חששו, הלך לבית הוריו, ונטל משם כסף ונתן לנאשמים. לאחר האירוע העביר בוחניק לאל סאנע צ'ק מבוטל של המתלונן. כמו כן התקשרו השניים אל המתלונן ודרשו את הכספים תוך שהם ממשיכים לאיים עליו בהמשך לשיחה זו, פנה המתלונן למשטרה.

סכסוך מתמשך

כארבעה ימים לאחר אותה שיחת טלפונית, פנה אבו קטן למתלונן וטען שהוא בעל צ'יינג' וכי צ'ק מבוטל של המתלונן הגיע אליו. המתלונן הודיע לו כי השיק נגנב וכי יפנה למשטרה. במענה לשאלה מי גנב את הצ'ק הפנה המתלונן את אבו קטן לבוחניק.

המתלונן שחשד כי מדובר באנשים הקשורים לסחיטה ולאיומים, פנה למשטרת ישראל ודיווח על הפניה אליו.

באותו יום, בשעות אחר הצהריים בהתאם לבקשת אבו קטן נפגש המתלונן עמו, עם אבו זעילה ועם אדם נוסף. אז התקשרו הנאשמים לבוחניק וקבעו איתו להיפגש. במהלך הפגישה אמר בוחניק לאבו קטן ואבו זעילה כי המתלונן חייב לו מיליון שקלים.

לאור האמור, פנו השניים למתלונן ציינו בפניו שהם בצד שלו ודרשו ממנו לשלם לבוחניק את הכסף בתגובה לכך מסר המתלונן לנאשמים כ-10 אלף שקלים.

אז יצרו השניים קשר עם אל סאנע שטען כי המתלונן מזלזל בהם. סמוך לאחר מכן, התקשר אל סאנע למתלונן ואיים עליו כי יעשו לזה סוף היום, וכי סכום של 10 אלף שקלים אינו מקובל עליו.

לאור האמור העביר המתלונן לאבו קטן ואבו זעילה עוד 6,000 שקלים במזומן.

אז, נטען עוד בכתב האישום, נסע אבו קטן עם המתלונן, ניגש לרכב אחר שחנה באזור בו עצרו, לקח מאחד האנשים שם מה שנחזה להיות אקדח ודרך אותו. לאחר המשיכו לנקודת מפגש אחרת בה המתין גם אבו קטן. בהגיעם למקום דרשו מהמתלונן לרוקן את כיסיו, ולתת להם את מפתחות הרכב שלו. המתלונן שחשש מהם, נתן לאחר את המפתחות וכן סכום של 6000 שקלים שהיה ברשותו. סמוך לאחר מכן, הגיע לשם אל סאנע עם עוד ארבעה אנשים, והחל לתקוף את המתלונן באגרופים לפנים, וכן איים שיפגע בו, בכך שאמר לו שיהרוג אותו, וכל החברה שלו תהיה שלהם. בסמוך לכך הגיע גם בוחניק למקום עם ארבעה אנשים נוספים והחל אף הוא לתקוף את המתלונן.

מסכת איומים

המתלונן שהיה נסער, חש ברע, וביקש לנסוע לתחנת דלק, כדי שיוכל לשתות, והנאשמים נענו לבקשתו. במפגש בתחנת הדלק, בו נכחו כל הנאשמים, וכן אנשים נוספים רבים, דרשו הנאשמים מהמתלונן לשלם להם כסף, ואילו המתלונן סרב וטען כי אין לו חוב לשלם. אז אימו הנאשמים והאחרים על המתלונן ואף הכו אותו. בשלב מסוים הצליח המתלונן להימלט כאשר חלק מהנוכחים במקום רודפים אחריו עם בין היתר עם אלות בידיהם. שוטרים שהיו בסמוך הוזעקו לסייע למתלונן, רדפו אחרי הנאשמים והאחרים.

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל ציינה הפרקליטות כי: "… מאחר שהמשיבים, בצוותא, פתחו במסכת איומים על המתלונן, שהלכה והתגברה ולולא מעורבות המשטרה, היתה התוצאה יכולה להיות חמורה פי כמה. אם ישוחררו המשיבים (ויש לזכור כי חלק מהמעורבים לא נעצרו עדיין) יש חשש ממשי להמשך הפגיעה במתלונן".


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות