רשות המסים דורשת מעו"ד שייצג אותה להשיב לה מיליוני שקלים

בתביעה נגררת להרשעתו בפלילים דורשת המדינה כי עו"ד דוד לוי ישיב לידיה סכום של 15 מיליון שקלים אותם נטל לכיסו בניגוד לדין את פעל כבא כוחה
אייל חן |
רשות המיסים נגד דקל בן לולו - אילוסטרציה
רשות המסים בירושלים, צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה תביעה אזרחית נגררת להרשעה בפלילים, במסגרתה נדרש מהנתבע, עו"ד דוד לוי, להשיב לרשות המסים סך של כ-15 מיליון שקלים אותם נטל לכיסו בניגוד לדין, עת פעל כבא כוח רשות המסים וככונס נכסים מטעמה.

מכתב התביעה עולה, כי במשך כעשור, ייצג עו"ד דוד לוי את רשות המסים בתיקים רבים כבא כוחה וככונס נכסים מטעמה לפי חוק ההוצל"פ. במהלך תקופה זו, איתר ומימש הנתבע, לטובת רשות המסים, נכסים בסך כולל של כ-26 מיליון שקלים. הנתבע ניכה את שכר טרחתו והוצאות שהוציא לצורך איתור ומימוש הנכסים, אך נמנע מלהעביר לרשות המסים את מלוא הכספים המגיעים לה לאחר ניכוי ההוצאות הנ"ל ושלשל לכיסו את מרבית הסכום, זאת כאמור בניגוד לדין.

הורשע בדין

בגין מעשיו אלה ואחרים, הוגש נגדו כתב אישום חמור ובשנת 2021 הורשע עו"ד לוי ע"י בית המשפט המחוזי מרכז, בין היתר, בביצוע ריבוי עבירות של גניבה בידי מורשה, לפי סעיפים 383 ו-393 לחוק העונשין ונגזרו עליו, בין היתר, 9 שנות מאסר בפועל.

לוי הגיש ערעור על הכרעת הדין לבית המשפט העליון, שנדחה בפסק דין מיום 2.7.23. כאמור לעיל, במסגרת התביעה האזרחית מבקשת רשות המסים להשיב לה את הכספים שנטל עו"ד לוי מהכספים המגיעים לה, שלא כדין, וכן את שכר הטרחה שגבה לוי, גם כן שלא כדין, בגין פעילותו.

בהקשר זה צוין בכתב התביעה כי: "מקרה זה הוא מקרה חריג מסוגו, הן מבחינת חומרת העבירות והן מבחינת היקפן. הנתבע הורשע בגניבה במסגרת טיפול ב -49 תיקי הוצל"פ במשך 10 שנים בסכומי כסף אדירים. הנתבע בגד באמון שניתן בו, ופגע קשות באינטרס הציבורי ובקופה הציבורית. מטרתה של תביעה זו היא להשיב את הכספים אותם נטל הנתבע שלא כדין בהלימה לעיקרון לפיו "לא יהא חוטא נשכר"".


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות