פרוטקשן בשוק הפשפשים בחיפה

תושב נצרת, סלימאן זידאת, 51, נאשם כי גבה מאות שקלים מדי חודש מהסוחרים בשוק החיפאי. המדינה מבקשת להותירו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

אולי כעת לפחות לזמן מה תפסיק תופעת הפרוטקשן בתחומי שוק הפשפשים בחיפה זאת עם הגשת כתב האישום והבקשה למעצר עד תום ההליכים נגד תושב נצרת סלימאן זידאת,51, בגין עבירות של סחיטה באיומים, לאחר שגבה ‏מדי חודש מאות שקלים מהסוחרים.

לפי כתב האישום שהגיש עו״ד יצחק פרץ, הנאשם במסגרת עבודתו בחברה, אשר פעלה בתחומי שוק הפשפשים בחיפה, נהג מידי יום שבת לגבות מהרוכלים בשוק כ-200 שקלים לערך עבור כל דוכן אשר הפעילו. במסגרת פעילות סמויה של המשטרה הגיע שוטר במטרה להקים דוכן למכירת בגדים משומשים. עם הגעתו של השוטר הסמוי אל השוק, פנו אליו רוכלים שאמרו לו כי עליו לפנות אל הנאשם עליו הצביעו, על מנת שזה יורה לו היכן יוכל להציב את הדוכן שלו. בהמשך לכך, ניגש השוטר הסמוי אל הנאשם ואמר לו כי ברצונו לפתוח דוכן. הנאשם הצביע על מיקום בו יוכל למקם את הדוכן ודרש ממנו לשלם 200 שקלים כתנאי להצבת הדוכן בשוק.

"אני אשבור לך את הראש"

השוטר הסמוי סידר את הדוכן והחל להניח את הסחורה, ניגש אליו הנאשם ואיים עליו בכך שנצמד אליו, עשה תנועת אגרוף בידו ואמר: "זה שטח שלי, אל תפתח…. זה שלי. תפתח, אני אשרוף אותך עם הבגדים", ומיד לאחר מכן בעט בסחורה. הנאשם המשיך לאיים על השוטר הסמוי כדי להניעו לשלם לו באומרו: "אל תפתח. אתה מבין? אני אשבור לך את הראש…אל תפתח… תקפל את זה ותלך, סע, קח את זה ותלך הביתה..". בהמשך לכך, שילם השוטר הסמוי לנאשם סכום של 200 שקלים במזומן.

לפי כתב האישום, החל מחודש ספטמבר 2021 ועד ראשית שנת 2023, הקים מ', קטין, דוכן בשוק לממכר בגדים משומשים. הנאשם הורה לו היכן למקם את הדוכן ודרש ממנו לשלם לו סך של 150 שקלים משסרב מ' לשלם לנאשם, איים עליו הנאשם בכך שצעק עליו, קילל אותו ובאחד מהמועדים בעט בסחורה של מ' ואיים עליו באמרו כי "ישבור לו את הרגליים" ויעיף אותו מהשוק, ושאם מ' יחזור עוד פעם הוא "יכסח" אותו. בשל מעשים אלה של הנאשם, נאלץ מ' לעזוב את השוק מבלי למכור את מרכולתו. מאז, בהמשך לאיומיו של הנאשם ובשל פחדו של מ' ממנו, נהג מ' לשלם לנאשם סך של 200 שקלים בכל פעם שהקים דוכן בשוק.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות