מדוע רשות התאגידים מתכננת לפנות ל-200 אלף דירקטורים?

המהלך מגיע על הפסקת פעילותן הכלכלית של חברות שצברו חוב אך טרם פורקו. מטרת רשות התאגידים הוא ליידע את החברות על האפשרות למחיקת החוב
אילוסטרציה

רשות התאגידים תפנה לכ-200 אלף דירקטורים של חברות שהפסיקו את פעילותן הכלכלית למחיקת חוב אגרות שצברו. 25 אלף חברות כבר נכנסו להליך פירוק מרצון.

מדובר בפניות ישירות לכל החברות, אשר הפסיקו את פעילותן הכלכלית, אך טרם פעלו לפירוקן במרשם החברות.

מטרת הפניה הינה ליידע את החברות אשר הפסיקו פעילותן, כי יש באפשרותן למחוק חוב אגרות שנצבר לחובתן.

הפנייה תמוען לכ-200 אלף דירקטורים, הרשומים כמכהנים בחברות, ותיידע אותם בדבר הארכת הפטור מאגרות עד לסוף השנה.

רשות התאגידים עושה שימוש בטכנולוגיות מידע מתקדמות, באמצעותם מופקים מכתבים המותאמים ספציפית לכל חברה וחברה, בהתאם לנתונים העולים ממרשם החברות, לצורך השלמת הליך הפירוק.

פירוק מרצון

הפנייה תפרט מה על כל חברה לעשות, באופן קונקרטי, על מנת ליהנות מפטור מתשלום חובות אגרה תוך פירוקה מרצון בצורה הנכונה והמהירה ביותר. יצוין, כי בעקבות המבצע למחיקת חוב אגרות של חברות שנכנסות לפירוק מרצון חלה עליה דרמטית בבקשות שהוגשו לרשות התאגידים ועד כה נכנסו לפירוק כ-25 אלף חברות.

בתוך כך, מבקשת רשות תאגידים להפוך את מרשם החברות למרשם עדכני ורלוונטי, אשר הציבור יוכל להסתמך עליו, למנוע הכרזתן של חברות בעלות חוב אגרה שנתית ל"חברות מפרות", בהתאם לסמכות הקבועה לחוק החברות, וכן למנוע הטלת עיצום כספי על דירקטורים המכהנים בחברה שהוכרזה כ"חברה מפרה", בהתאם לסמכות הקבועה.


ד"ר עו"ד יפעת בן אבי בראון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות