בקשה לייצוגית נגד טוס: "לא הציע כרטיס חלופי לטיסה שבוטלה"

בתביעה שהוגשה לביהמ"ש המחוזי בת"א נגד חברת התעופה נטען כי זו לא הציעה ללקוחות כל פיצוי מלבד זיכוי על הטיסה לישראל מקורפו שבוטלה
גילי סיוון-כהן |
המזוודה הגיעה לאחר שבוע. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

לבית משפט המחוזי בתל אביב הוגשה אתמול (יום א') בקשה לתביעה ייצוגית במיליוני שקלים, נגד חברת TUS Airways מקפריסין, זאת על ידי לקוח של החברה אשר טיסתו בוטלה ע״י החברה מבלי שזאת הציעה להם כרטיס טיסה חלופי.

טרם הוגש כתב הגנה.

על פי הבקשה, בחודש יוני המבקש רכש, עבורו ועבור אשתו, כרטיסי טיסה לטיסת טוס מקורפו לת״א שהיתה אמורה להמריא בחודש אוגוסט ארצה.

לפני כשבוע וחצי, הוא עודכן באמצעות הודעת SMS ודוא״ל שנשלחו ע״י טוס כי הטיסה בוטלה.

בהינתן שמחיר כרטיס טיסה אלטרנטיבי מקורפו לת״א היה גבוה יותר משמעותית מגובה הזיכוי בגין טיסת טוס שבוטלה, הלקוח פנה אל שירות הלקוחות של טוס בדרישה לפיצוי.

אולם נאמר לו שהוא יקבל זיכוי בלבד.

בהעדר ברירה, כך נכתב בבקשה, הוא נאלץ לרכוש כרטיסי טיסה חלופיים לטיסה של חברת התעופה ריינאיר מקורפו לת״א בעלות של 718.98 $.

כאשר פנה הלקוח על מנת לברר מהן זכויותיו במקרה של ביטול חד צדדי של הטיסה ע״י טוס, התברר לו כי טוס מפרה חובה חקוקה בכך שהיא לא מגלה לנוסעיה בטיסות משטח מדינת ישראל או אליה, בשום שלב אודות זכויותיהם לפי חוק שירותי תעופה בתוך כך במסגרת ההודעה הגנרית שטוס שולחת אל נוסעיה (SMS-a או בדוא״ל) בנוגע לביטול טיסותיה היא אינה מיידעת אותם בנוגע לזכויותיהם לפי חוק שירותי תעופה.

כמו כן באתר האינטרנט של טוס אין בדל של מידע אודות זכויות הנוסע לפי חוק שירותי תעופה אלא רק לפי הדירקטיבה האירופית.

זכויות הנוסע

עוד נטען, כי רק לאחר שקיבל מידע בסיסי אודות חוק שירותי תעופה, התברר לו כי לנוכח ביטול הטיסה, במקרה של ביטול טיסה ביוזמת טוס, טוס היתה צריכה להציע לו השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי, לפי בחירת הנוסע.

כלומר, טוס היתה צריכה לאפשר לו לבחור בין השבת תמורה לבין כרטיס טיסה חלופי.

"חוק שירותי תעופה אינו קובע שכרטיס הטיסה החלופי חייב להיות כרטיס לטיסה אשר מופעלת ע״י אותו "מפעיל טיסה".

פרקטיקה מקובלת בעולם התעופה היא שכאשר טיסה של חברה תעופה מבוטלת, ואין לחברת התעופה שטיסתה בוטלה, כרטיסי טיסה אלטרנטיביים שהיא יכולה להציע לנוסעים, אשר יביאו אותם ליעדם תוך זמן סביר, היא דואגת לכרטס אותם לטיסות של חברות תעופה אחרות על חשבונה", נכתב בבקשה.

כעת, על פי הבקשה, מתבקש בית המשפט בין השאר להורות לחברת התעופה, לפרסם מידע אודות זכויות הנוסע להטבות להן הוא זכאי לפי חוק שירותי תעופה במקרה של סירוב להטיסו בטיסה, עיכוב טיסה, הקדמת טיסה או ביטולה, כמו כן להורות לה לפעול בהתאם לחוק שירותי תעופה ולפרסם באתר האינטרנט שלה מידע לנוסע לפי חוק שירותי תעופה וגם למסור לכל נוסע שקיימת לגביו עילה מזכה לפי חוק שירותי תעופה מסמך המפרט את זכותו להטבות לפי חוק שירותי תעופה (בין באמצעות דוא״ל, סמס או דף נייר כאשר הנוסע הגיע לנמל התעופה).


עורך דין יריב ואקנין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות