שנתיים מאסר ללקוח שהצית את המשרד של עורך דינו

מג'ד רחאל הורשע בעבירת הצתה של הפרקליט שייצג אותו בהליך אזרחי ולאחר שלא היה מרוצה מהשירות שקיבל. בגז"ד חויב גם בפיצוי למתלונן
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר 28 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי במשך 3 שנים ופיצוי כספי לטובת נפגע העבירה למג'ד רחאל שהורשע בעבירת הצתת דלת משרדו של עורך דין שייצג אותו בעבר.

על פי כתב האישום, בין הנאשם לבין המתלונן, עו"ד במקצועו, היכרות קודמת ארוכת שנים על רקע זאת שהמתלונן ייצג את הנאשם בתביעה אזרחית שהגיש.

בסיום ההליך המשפטי בגין אותה התביעה ניתן פסק דין לטובת הנאשם עך סך 730 אלף שקלים, אך בסמוך לאחר מכן עזב הנתבע את הארץ מבלי ששילם את הסכום.

בהמשך לכך, במועד שאינו ידוע במדויק במהלך חודש ספטמבר 2023, התקשר הנאשם למשרדו של המתלונן ושוחח עם המזכירה על רקע טענותיו בנושא אי-גביית החוב מהנתבע, כשבמהלך השיחה גידף וקילל את המתלונן וביקש מהמזכירה להעביר את הקללות למתלונן.

בתחילת השנה, החליט הנאשם להצית את משרדו של המתלונן, ולצורך כך הגיע ברכב לתחנת דלק סונול בחיפה, שם מילא בקבוק פלסטיק בדלק, אותו העביר בהמשך לבקבוק זכוכית.

לאחר מכן, נסע הנאשם לבניין משרדים בו נמצא משרדו של המתלונן בקומה ה-15, עלה לאותה קומה ונעמד ליד דלת הכניסה של המשרד שהיה סגור וריק מאדם באותה שעה.

הנאשם הוציא מכיסו את בקבוק הזכוכית ומצית, שפך את הדלק על דלת המשרד והצית אותה.

בהמשך, הוא ירד במעלית ועזב את המקום. עובדי הנהלת הבניין שהיו במקום גילו את ההתלקחות ודאגו להזעיק כוחות שכיבוי מהר את האש.

כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרם נזק לדלת המשרד בשווי מוערך כ-2,000 שקלים.

"אני אחזור לכלא"

עת שהנאשם נחקר בגין האירוע נשוא האישום הראשון, הוא איים על המתלונן בפני שוטר שחקר אותו באומרו "אם לא נכנסתי לכלא אני אחזור אליו".

מבחינת נסיבות ביצוע העבירה, בית המשפט שקל כי פוטנציאל הנזק במעשיו של הנאשם היה רב, הן לנוכח סוג הבניין שהוצת ובשל השימוש בחומר מאיץ, אולם לצד האמור בסופו של דבר במקרה דנן נגרמו נזקים קלים בלבד.

בנוסף, בית המשפט נתן דעתו לכך כי ברור שלמעשה קדם תכנון והנאשם נושא באחריות בלעדית בגין מעשיו אשר בוצעו על רקע כעסו כלפי המתלונן על השירות המשפטי שניתן לו.

יובהר שתסכולו כלפי עורך דין שייצג אותו, אינו יכול להוות בסיס או הצדקה לביצוע מעשים פליליים כה חמורים מצדו, כאשר בחר לפנות לדרך עבריינית ואלימה, במקום לאמצעים לגיטימיים ליישוב המחלוקת.

מדובר בעבירה שמנעד הענישה ביחס אליה הוא רחב, כאשר מתוך הפסיקה ובנסיבות העניין, בית המשפט קבע מתחם ענישה שנע בין 2-5 שנות מאסר בפועל.

באשר לנסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירה, בית המשפט לקח בחשבון לקולא את הודאתו המהירה של הנאשם והחיסכון בזמן שיפוטי וכן את העובדה שהוא נעדר עבר פלילי.

לחומרא ביהמ"ש התחשב בכך שהעבירה בוצעה כתוצאה מאי שביעות רצון הנאשם משירות משפטי מקצועי שניתן לו ע"י המתלונן וכי נראה שגם כיום הנאשם משליך אחריות על האירוע על המתלונן.


עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות