עונש קל לאישה שהורשעה בסיוע למחבל

הנאשמת נידונה לשנת מאסר בלבד לאחר שהורשעה כי הסיעה את המחבל שהיה בדרכו להפעיל מטען חבלה באוטובוס. היא עברה במחסומים כשהיא מחופשת ליהודייה דתיה
דניאל בן חמו |
לוחמי מג"ב במחסום. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: דוברות המשטרה
מחסום צבאי, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

המדינה והמשטרה מנסים להילחם בכל כוחם בתופעת מסיעי השוהים בלתי חוקיים, אבל בתי המשפט גוזרים עונשים מגוחכים.

השופט שמואל הרבסט, גזר באחרונה עונש של שנת מאסר ןקנס של עשרת אלפים שקלים, על סמר אלקיסי, בת 39, שהורשעה מספר פעמים בהסעת שבחים, כשהיא עוברת במחסומים כשהיא מחופשת ליהודיה בעלת חזות דתית ולידה יושבת ביתה הקטנה.

בתיק הזה, בין השאר, הנאשמת הסיעה מחבל שניסה להפעיל מטען חבלה באוטובוס שרק עקב תקלה, המטען לא התפוצץ.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי יחידת התביעות של מחוז ירושלים, בו הורשעה אלקיסי על פי הודאתה בשני כתבי אישום בין השאר בהסעת שלושה תושבים זרים או יותר, הסעה ברכב של תושב זר וכן הסתייעות ברכב לביצוע עבירה, בחודש מרץ השנה, יצר אדם שלא החזיק באישור כניסה לישראל קשר טלפוני עם הנאשמת וביקש ממנה כי תסיע אותו מהכפר בתיר אל תוך תחומי ירושלים.

הנאשמת הגיעה למקום, עברה במחסום המנהרות, כאשר בכל אותה העת, אותו אדם שוהה ברכבה והורידה אותו בירושלים והוא שילם לה תמורת שירות זה, סך של מאה דולר במזומן.

הנוסע נכנס לקו אוטובוס מס' 220 מהישוב ביתר עילית לעיר אשדוד כאשר באמתחתו מטען חבלה אותו ניסה להפעיל, אולם המטען, למרבה המזל, לא התפוצץ במלואו.

האוטובוס היה מלא אותה העת בנוסעים.

בכתב אישום נוסף שצורף, נהגה הנאשמת ברכב כאשר בתה הקטינה איתה ברכב ויחד איתן שישה שוהים בלתי חוקיים אשר אינם מורשים לשהות בישראל, ואשר היו אותה העת מכוסים בשמיכות.

שוטר שהיה במקום עצר את רכבה של הנאשמת לבידוק וביקשה להציג תעודת זהות, אולם הנאשמת סגרה את חלון הרכב.

השוטר דפק על חלון הרכב והורה לנאשמת לפתוח את הדלת. הנאשמת החלה להתלהם תוך שהיא מדברת עם הנוסעים ברכבה ובכל אותו הזמן ביקש אותה השוטר לצאת מהרכב.

לבסוף הנאשמת ביקשה לחזור לרכב באמתלה שבתה הקטינה מצויה שם, נכנסה לרכב, פרצה את המחסום ונמלטה מהמקום.

עוד מצוין בכתב האישום כי במקרה אחר נהגה הנאשמת ברכב לכיוון מחסום המנהרות ולא שעתה להוראת שוטר אשר היה במקום וביקש ממנה לעצור, עברה בין מסלולים בכביש ובסופו של דבר נעצרה בשכונת פסגת זאב בירושלים כאשר לצידה יושבת בתה הקטינה ובספסל האחורי – שני שוהים בלתי חוקיים בישראל.

המדינה דרשה: 3 שנות מאסר

הסדר הטיעון לא כלל הסכמה לעניין העונש ויחידת התביעות ביקשה להטיל על הנאשמת 3 שנות מאסר והצביעה על הסכנה הרבה הטמונה במעשיה של הנאשמת, כפי שניתן היה לראות כאשר הנוסע, בסופו של יום, החזיק במטען חבלה אותו ביקש להפעיל באוטובוס אשר היה עמוס בנוסעים.

במעשיה, כך נטען הנאשמת פגעה בערכים המוגנים של ריבונות מדינת ישראל, ביטחון אזרחיה ותושביה, טמון בהם פוטנציאל לסיכון ביטחוני ויש קושי רב להתחקות אחר כוונת השוהים ואין לדעת את מטרתם.

עוד הוסיפו כי יש להחמיר עימה שכן היא התחזתה לאישה דתית, בעלת כיסוי ראש ואף השתמשה בבתה הקטינה כדי לברוח מהמקום.

השופט שמואל הרבסט הדגיש כי אדם המסיע רכב עמוס בשוהים בלתי חוקיים פוגע בביטחון המדינה, ומסייע ביצירת תשתית לפעילות חבלנית וגם אם אין בכוונתו לגרום נזק בטחוני, לעולם אינו יכול לדעת בוודאות מי כל נוסעיו, ומה זומם מי מהם, אולם החליט להסתפק למרות הרשעותיה בשנת מאסר.

"אין ספק בדבר מודעתה של הנאשמת לעצם האיסור והסיכון הטמונים במעשיה, שכן היא ביצעה אותם לאחר שכבר עשתה מעשים דומים בעבר ונתפסה על ידי המשטרה בעת ביצועם", כתב השופט הרבסט והוסיף: "הנאשמת אפשרה למחבל להיכנס לישראל ולהניח את מטען החבלה באוטובוס מלא נוסעים.

למרבה המזל, מטען החבלה לא התפוצץ, אך לו הייתה תוכניתו מושלמת, היה מתרחש אירוע טרור רב נפגעים, שלנאשמת חלק משמעותי בו".


לצפייה ודירוג כבוד השופט שמואל הרבסט


עו"ד חאלד סולחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות