יו"ר דירקטוריון שביצע עבירות בנירות ערך חויב בתשלום 9 מיליון שקל

הפרקליטות חתמה על הסדר מותנה עם יואל גולדמן, מי שעמד בעבר בראש חברת אול-יר הולדינגס לימיטד לאחר שביצע פעולות שמטרתן הייתה שינוי מבנה החוב של החברה
%d7%92%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%94%d7%9f |
אילוסטרציה envato

הפרקליטות חתמה על הסדר מותנה להפסקת הליכים עם יואל גולדמן, אזרח ארצות הברית, שכיהן במועדים הרלוונטיים כיו"ר דירקטוריון ונשיא חברת אול-יר הולדינגס לימיטד.

אול-יר היא חברה פרטית המאוגדת לפי דיני איי הבתולה הבריטית, אשר הנפיקה בשנת 2014 אגרות חוב בבורסה בתל אביב, והחל מאותו מועד הפכה תאגיד מדווח הכפוף להוראות חוק ניירות ערך וחוק החברות.

הסדר זה נחתם לאחר שהפרקליטות בחנה את חומר הראיות בתיק וקבעה כי יש די ראיות להגשת כתב אישום, אך מילוי תנאי ההסדר יענה על העניין לציבור בנסיבות העניין, נוכח המשאבים הרבים הכרוכים במיצוי ההליך הפלילי, בשל אזרחותו הזרה של גולדמן ומגוריו דרך קבע מחוץ לישראל, והעובדה כי פעילותה העסקית של החברה התבצעה בחו"ל.

בנוסף הצהיר גולדמן, ואף הניח את דעתה של הפרקליטות, כי בנוסף לעיצום הכספי לו התחייב במסגרת ההסדר, הוא מצוי במגעים עם הנאמן של סדרות החוב שהנפיקה החברה, במסגרתם נתן את הסכמתו, כי בפוף להגעה להסדר כולל ישלם למחזיקי אגרות החוב סכום של עשרות מיליוני שקלים.

התחייבות לתשלום 9 מיליון שקלים

במסגרת ההסדר הודה גולדמן בביצוע פעולות שונות שמטרתן העיקרית הייתה שינוי מבנה החוב של החברה, בעיקר על דרך מימון מחודש של הלוואות לזמן קצר, ואשר כללו, בין היתר, העברת זכויות על נכסי נדלן מהותיים של החברה לצדדים שלישיים, קבלת הלוואות לכאורה או כספים מצדדים שלישיים אל מול שיעבוד נכסים, הפסקת תשלומי ריבית על הלוואות ועוד, כל זאת בלי שעדכן מראש את נושאי המשרה ודירקטוריון החברה, וללא אישורים כדין ממוסדות החברה ומחזיקי האג"ח.

נוכח אי גילוי המידע מצידו של גולדמן ביחס לפעולות אלו כללו דוחותיה הכספיים של החברה לרבעון השני של 2020 פרטים מטעים, ודוחות הרבעון השלישי כלל לא פורסמו, עובדות אלו בהן הודה גולדמן מגלמות עבירות דיווח על פי חוק ניירות ערך.

במסגרת ההסדר התחייב גולדמן לשלם סך של תשעה מיליון שקלים.

כמו כן התחייב שלא לבצע כל הצעה או מכירה לציבור לשם גיוס הון בשוק ההון הישראלי לתקופה של 5 שנים, ולא לכהן כנושא משרה בכירה בגוך מפוקח לתקופה של שנה אחת ממועד החתימה על ההסדר.


ד"ר עו"ד יפעת בן אבי בראון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות