כמה זמן אפשר להחזיק מכונת קפה בתיקון? רשם בית המשפט לתביעות קטנות, מרט דורפמן, חייב את אלקטרה לשלם כ-23 אלף שקלים פיצוי כולל הוצאות, בגין נזקים שנגרמו ללקוחה של החברה שבמשך שנתיים לא הוחזרה מכונת קפה מהתיקון במעבדה.
על פי התביעה, לתובעת הייתה מכונת קפה ישנה שהיא רכשה בשנת 2008 בעלות של 15 אלף שקלים.
בשנת 2020 המכונה התקלקלה והתובעת מסרה אותה לתיקון במעבדה של אלקטרה מוצרי צריכה (1951) בע"מ. אלקטרה תיקנה את המכונה, אך כעבור 4 חודשים הייתה שוב תקלה והתובעת העבירה את המכונה פעם נוספת לתיקון.
הפעם, כך נטען בתביעה, החברה הודיעה לתובעת כי לא ניתן לתקן את המכונה בשל העיוותים בה.
המעבדה פירקה את החלקים מהמכונה ולמרות דרישות התובעת במשך כשנתיים לא החזירה את המכונה לתובעת.
אלקטרה טענה שהמכונה כבר פורקה ולא קיימת ועוד טענה שהתובעת וויתרה על החזרת המכונה.
הטענות נדחו
בית המשפט כאמור דחה את טענות אלקטרה וציין כי התנהלות אלקטרה אינה מקובלת עליו ומחובתה של אלקטרה היה להחזיר את המכונה בשלמותה לתובעת גם אם לא תיקנה אותה או לקבל אישור מפורש מהתובעת שהיא וויתרה על החזרת המוצר.
"התנהלות הנתבעת במקרה זה אינה מקובלת עליי ואינה עומדת בסטנדרטים המצופים מגוף שמספק שירותי תיקון למוצרי חשמל, גם בחלוף תקופת האחריות", כתב הרשם דורפמן בפסק הדין וחייב את אלקטרה לפצות את התובעת בסך של 21,690 שקלים, עלות מכונת קפה חדשה מדגם מתאים למידות המטבח של התובעת ועוד 1,000 שקלים הוצאות משפט. לחילופין, ניתנה לאלקטרה אפשרות לספק בעצמה לתובעת את מכונת הקפה החדשה מאותו הדגם.