מאסר למוסר הנשק שגרם להירצחו של יוסף יוספיה ז"ל

הרצל שמאמי, 71 מחדרה, הורשע בביהמ"ש המחוזי בת"א בעבירות נשק ובכך שסיפק לחשוד ברצח אקדח ותחמושת בסמוך למועד הירי שהוביל למותו של יוספיה
רונן לוי |
אקדח, ארכיון.

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא גזר 40 חודשי מאסר, על הרצל שמאמי בן 71 מחדרה, שהורשע בעבירות נשק. זאת לאחר שסיפק את הנשק ששימש לרצח יוסף יוספיה ז"ל על ידי אבי חתנו. בשלב הטיעונים לעונש, ובטרם נגזר עונשו, הביע שמאמי חרטה על מעשיו ואמר בדמעות: "אני מתנצל בפני המשפחה. לא ידעתי כלום, לא הכרתי את האדם, לא ראיתי אותו מעולם, לא ידעתי את הכוונות של האדם השפל הזה. הוא ניצל אותי וכואב לי על מה שהוא עשה לאנשים האלה".

מכתב האישום בו הורשע שמאמי עלה כי הוא סיפק לחשוד ברצח יוספיה ז"ל, אקדח וכדורי אקדח ובסמיכות למועד פגישתו נורה יוסף יוספיה ז"ל באמצעות האקדח והתחמשות אותם סיפק לידיו הנאשם כשהרקע לירי הוא סכסוך גירושין בין ילדיהם, בעניין משמורת על הנכדים.

"כואב לי על המשפחה"

השופט בני שגיא כתב בגזר הדין: "אין מחלוקת כי הנשק שסופק ע״י הנאשם לאותו אחר הוא הנשק שגרם למותו של יוסף יוספיה ז״ל. במובן זה, בשונה מתיקי נשק אחרים שבהם פוטנציאל הנזק לא מתממש (בין אם כי טרם התממש ובין אם כי לא יוכל להתממש, למשל במקרה של מכירה לסוכן), כאן התממש הפוטנציאל הגלום בכל עסקת נשק. נתתי דעתי לטענת הסנגור בהקשר זה, אולם אין בידי לקבלה. חלק גדול מעבירות הנשק מפוענח בדרך של ״תיקי סוכן״. באותם מקרים, רוכשים סוכנים משטרתיים מעבריינים נשק, ובהמשך, מוגשים כתבי אישום כנגד אותם עבריינים. בגזרי הדין הניתנים בפרשות אלה, ניתן משקל ממתן בענישה לעובדה כי הנשק הגיע לידיה של המשטרה ולא מצא דרכו לידיים עברייניות, ומכאן שפוטנציאל הנזק הגלום בו – לא מומש. שונים הם פני הדברים בענייננו, ודומה כי הדברים ברורים".

שמאמי אמר בטיעונים לעונש, בעודו בוכה: ״אני מתנצל בפני המשפחה. לא ידעתי כלום, לא הכרתי את האדם, לא ראיתי אותו מעולם, לא ידעתי את הכוונות של האדם השפל הזה. הוא ניצל אותי וכואב לי על מה שהוא עשה לאנשים האלה. מה הוא עשה לו שהיה צריך להרוג אותו? לא הבנתי. כואב לי עליהם. הוא פשוט הרג אותו. לא ידעתי. מסכן המנוח, לא הכרתי, לא יודע. הוא לא אמר לי כלום, כלום. זה גמר אותי. אני מושפל, אני מצטער, אני מתבייש. אני מתבייש. לא ידעתי כלום״.


לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות