40 חודשים מאסר לערבי שפצע חייל וניסה לגנוב את נשקו

ביהמ"ש הצבאי ביהודה גזר את עונשו של עמר עבד אללה חמד אלחטיב, שהורשע בניסיון גניבת נשק מחייל ופסק גם פיצוי לנפגע על סך 35 אלף שקלים
גילי סיוון-כהן |
חייל בטרמפיאדה, ארכיון. צילום: פלאש 90

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר את עונשו של תושב השטחים עמר עבד אללה חמד אלחטיב, שהורשע בניסיון גניבת נשק מחייל והעמיד אותו על 40 חודשים מאסר ופיצוי כספי על סך 35 אלף שקלים.

העונש הגיע לאחר הסדר טיעון שחתם בית המשפט עם הנאשם, ובמסגרתו הוא הודה במעשה ונקבע כי מדובר באירוע פלילי ולא באירוע לאומני.

על פי כתב האישום בו הורשע הנאשם, לפני כשנתיים הוא חלף ברכבו סמוך לבסיס נבי מוסא, שם הוא הבחין בחייל חטיבת כפיר העומד לבדו ומחכה לאוטובוס. משראה זאת המחבל, הוא החליט לחטוף לחייל את נשקו האישי. הנאשם עצר את רכבו, התקרב אל החייל והתיז גז פלפל לכיוון עיניו וכתוצאה מכך טושטשה ראייתו.

בהמשך ניסה הנאשם לחטוף את נשקו של החייל תוך שהוא דוחף אותו על עמדת בטון סמוכה ומכה אותו בחוזקה בפניו. עם זאת, למרות ההלם והראייה המטושטשת, הצליח להפיל את הנאשם ובין השניים התפתח מאבק שבמסגרתו נפל לחייל הפלאפון והמחסנית. בשלב זה הלך החייל לחפש את המחסנית שנפלה והנאשם ניצל את זה בשביל לנסות לברוח. מראה זאת החייל הוא חידש את המרדף אחריו, ולאחר שהוא ניסה שוב לחטוף את נשקו, התפתח מאבק נוסף בין השניים.

"אתה נאבק בין חיים למוות"

כעבור זמן מה הגיע למקום לוחם מג"ב שהבחין בנעשה והוא סייע לחייל לגבור על הנאשם ולהביא למעצרו. בתום האירוע פונה החייל לבית החולים שהוא סובל מחבלות שונות בגופו וכן צריבה חזקה בעיניו. "את אותה תחושה שאתה עומד למות למשך עשר דקות ואתה לא רואה כלום, אתה מפחד למות, ואתה נאבק ועוד וזה לא נגמר שזה קרב של בין חיים למוות. עם זאת, אחרי האירוע. אני לא מצליח לתפקד, תמיד אני חי את האירוע. זה שאני יודע שהוא ישתחרר בקרוב מחזיר לי את כל הפחדים", מתוארים דבריו של החייל בגזר הדין.

לאורך גזר הדין מסביר השופט את שיקוליו לעונש גם בנוגע למאסר וגם בנוגע לפיצוי הכספי. לדבריו של השופט הצבאי, בגזר הדין המתוקן יש שיפוי קל עבור החייל על הנזקים שגרם לו הנאשם.


עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות