אושר סופית: עיגון והרחבת התגמולים והזכאויות לנכי צה"ל ולנפגעי פעולות איבה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הנכים, תגמולים ושיקום, תיקון מס' 32, התשפ"ג 2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 42 חברי כנסת ללא מתנגדים.
נכה צה"ל

מוצע לעגן בחקיקה ראשית זכאויות שונות של נכי צה"ל בתחום הרכב והדיור, שניתנו עד כה מכוח הוראות פנימיות של משרד הביטחון, ולהרחיבן.

לזכאויות האמורות יהיו זכאים גם נפגעי פעולות איבה, בשינויים שהוחלו בחוק. עוד מוצע לעגן כהוראת קבע את הוראת השעה בנושא מבחני הכנסה המקלים החלים על תגמולי הקיום.

בנוסף, מוצע לקבוע מנגנון עדכון לתגמולים – הן בחוק הנכים והן החוק משפחות חיילים.

בתחום הדיור יפחת רף הזכאות למענק סיוע לרכישת דיור מ-50% ל-35% נכות, זאת לצד הזכאות להלוואה בתנאים מיטיבים לסיוע ברכישת דירה בסך כולל של מאות אלפי ₪.

בנוסף, תוארך הזכאות להשתתפות בשכר דירה מ-3 ל-6 שנים, וכן תוקם ועדת חריגים שתוכל להעניק לנכה צה"ל סיוע מותאם לסוגים שונים של פתרונות דיור לבחירתו, דוגמת קרוואן נייד.

בתחום הניידות יעודכנו סכומי הסיוע לרכישת רכב לזכאים וכן תינתן לראשונה זכאות אוטומטית לסיוע מוגדל של 169,330 ₪ לנכה צה"ל שלו 4 ילדים או לנכה המוכר כמתמודד עם פוסט טראומה שלו 3 ילדים וכלב שירות שהוקצה לו על ידי משרד הביטחון, ללא צורך בוועדת חריגים.

 

 

עוד כוללת הצעת החוק עיגון בחקיקה של התגמולים והעלאת הסכומים החודשיים המשולמים לנכי צה"ל על פי אחוזי הנכות, שהיו מוסדרים עד כה בנהלים פנימיים בלבד.

כמו כן יעוגן גם מנגנון עדכון אוטומטי של התגמולים, שיתבססו על השכר הקובע בסך 5,310₪ בחודש ויעודכנו פעמיים בשנה בהתאם לעליית מדד השכר בשירות הציבורי.

בנוסף, קובעת הצעת החוק כי שר הביטחון יהיה רשאי לשנות לטובה את המענים לנכי צה"ל, אולם כל פגיעה או הפחתה של זכויות תדרוש אישור של ועדת העבודה והרווחה.

עוד במסגרת התיקון יעוגן כהוראת קבע ביטול מבחן ההכנסה לנכי צה"ל, המאפשר מאז 2021 לנכי צה"ל להשתכר עד גובה שכר המינימום מבלי שקצבתם תיפגע.

נכה המשתכר מעל שכר המינימום ועד גובה השכר הממוצע במשק, תופחת מקצבתו רק מחצית מההכנסה הנוספת, זאת במטרה לעודד את נכי צה"ל להשתלב בשוק העבודה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות