3 שנות מאסר למבצע עבירות מין בת 14 בבריכה

ביהמ"ש המחוזי בב"ש גזר את העונש על יוסף פיקדו וקבע כי ישלם 30 אלף שקל פיצוי לנערה. השופט: "חומרה יתירה יש בביצוע עבירות מין כלפי קטינים"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יואל עדן, גזר שלוש שנות מאסר ו-30 אלף שקלים פיצויים על יוסף פיקדו לאחר שביצע מעשים מגונים בנערה בת 14 בבריכה הציבורית.

השופט עדן ציין בגזר הדין כי תוצאות הפגיעות הללו פעמים רבות משאירות צלקות המלוות את הנפגעים תקופות ארוכות, ומשפיעות על מהלך חייהם.

מכתב האישום עלה כי לפני כשנה עת היה פיקדו בבריכה ציבורית הוא פנה לנערה כבת 14 ששהתה במקום ושאל אותה לשעה.

יום למחרת ניגש פיקדו בשנית לאותה הקטינה ובמהלך שיחה עמה הורה לה לגעת באיבר מינו וכן נגע בישבנה, בעקבות מעשיו מרפקה נגע בו. בתגובה יצאה הקטינה מהבריכה והלכה למלתחות הנשים.

אז, כך מפורט בכתב האישום, פיקדו עקב אחרי הקטינה למלתחות, הורה לה להיכנס לאחד התאים נעל אחריהם, כלא את הקטינה, חשף את איבר מינו וביקש ממנה לגעת בו, בתגובה הקטינה הזיזה את ראשה ועצמה את עיניה.

בנוסף, בניגוד לרצונה מנסה פיקדו לנשק את הקטינה.

בשלב מסוים ציינה הקטינה כי אמה קוראת לה וברחה מהמקום.

פגיעה מתמשכת בקורבן

לאור האמור הרשיע שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע יואל עדן את פיקדו בביצוע שתי עבירות של מעשה מגונה וכליאת שווא.

במסגרת הטיעונים לעונש ציינה הפרקליטות כי המקרה המדובר הפגיעה בערכים המוגנים הינה חמורה ומשמעותית שכן מדובר בקטינה אקראית שכמו כל ילד בחופש הגדול רצתה ללכת לבריכה.

במסגרת גזר הדין קבע השופט עדן כי הנסיבות בשל ביצוע העבירות כמפורט בכתב האישום ובהכרעת הדין, חמורות. המעשים מבוצעים במקום ציבורי אליו הגיעה הקטינה ואשר אמור להיות מוגן.

"בעבירות מין בכלל ובעבירות אלו כלפי קטינים בפרט, גלומה חומרה רבה, ויש בהן כדי גרימת נזק רב, נפשי ומתמשך, לנפגעים ולנפגעות. יש בעבירות אלו כדי פגיעה באוטונומיה הבסיסית של כל אדם על גופו, תוצאתן פעמים רבות צלקות המלוות את הנפגעים תקופות ארוכות, ומשפיעות על מהלך חייהם. אלו מחייבים כי תינתן לקטינים ההגנה המתאימה, ובהליך המשפטי הגנה זו מעלה את הצורך בענישה מחמירה", כתב השופט עדן.

עוד הוסיף השופט: "חומרה יתירה יש בביצוע עבירות מין כלפי קטינים, פגיעותם, וניצול פערי הכוחות של בגירים המבצעים עבירות מין כלפיהם, מחייבים ענישה אשר במסגרתה יובאו שיקולי גמול והרתעה, ויובא הצורך להגן עליהם מפני מבצעי עבירות אלו".


לצפייה ודירוג כבוד השופט יואל עדן


עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות