בנו של רוצח אימו יישאר במעצר בשל איומים על אשתו

אוריאל פרץ, בנה של רילי פרי ז"ל, שאביו משה נאשם ברציחתה, עומד לדין גם הוא על רקע עבירות אלימות במשפחה. כתב האישום נגדו מייחס לו איומים על אשתו
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בית המשפט העליון הפך את ההחלטה של שתי ערכאות והורה כי אוריאל פרץ יישאר במעצר, לפחות עד הגשת תסקיר בעניינו. פרץ, בנה של רילי פרי ז"ל שאביו משה נאשם ברציחתה, הואשם בארבעה אישומים שכללו עבירות של תקיפה ואיומים כלפי המתלוננת ומשפחתה, כאשר האיום הראשון התרחש ביום ה-30 להירצחה של אמו והתחיל בבית העלמין ועד לסעודה בבית הכנסת תוך איומים קשים מצד הנאשם.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי יחידת התביעות של מחוז מרכז, כאשר הוא ייחס לפרץ ארבעה אישומים בגין תקיפה של בת זוג ואיומים על בת זוג, כאשר המוקדם שבהם בגין אירוע שהתרחש לכאורה ב-13 בינואר השנה, והמאוחר שבהם בגין אירוע שהתרחש בחודש יוני האחרון, כחודש לאחר שאביו של המשיב המית את אמו של פרץ – גרושתו.

פרץ, על פי כתב האישום איים על המתלוננת, בת זוגו, ועל אביה כי ירצח אותם וכן איים על אביה כי ישלח אדם "לטפל" בו, כל זאת במהלך יום ה- 30 למותה של אמו ובעת שהמתלוננת הייתה בחודש השמיני להריונה. בנוסף נהג באלימות כלפי המתלוננת בעת שניסתה לצאת מהבית, איים עליה כי "אינה יודעת למה הוא מסוגל", ואף אמר לה, לאחר מות אמו, כי "הצער שנגרם לאמא שלי זה כלום לעומת מה שיקרה לך ומה שתרגישי" .

"מסוכנות גבוהה"

למרות בקשת יחידת התביעות של המשטרה להותירו במעצר עד תום ההליכים, בתי המשפט השלום והמחוזי החליטו לשחררו באיזוק אלקטרוני. המשטרה לא ויתרה והגישה רשות ערעור לבית המשפט העליון בו נכתב: "המסוכנות הגבוהה העולה מהמעשים, הורה בית המשפט על מעצרו של המשיב בפיקוח אלקטרוני, בפיקוחן של שלושה מפקחים בני משפחתו, וזאת אף בלא לקבל תסקיר של שירות המבחן בעניינו. העוררת תטען כי החלטות הערכאות קמא מצדיקות מתן רשות ערר לאור הסכנה הגבוהה והחריגה הנשקפת למתלוננת. מעצרו של המשיב בפיקוח אלקטרוני, למצער בשלב זה ולחלופה שנבחרה, מקים חשש של ממש לפגיעה בגופה ואף בחייה. ודאי שלא היה מקום להורות כאמור בלא תסקיר שירות מבחן".

בתום הדיון שהתקיים ולאור הערות בית המשפט, הסכימה באת כוחו של פרץ כי הבקשה של המשטרה תתקבל, באופן שהחלטת בית משפט השלום משבוע שעבר תבוטל, פרץ יוותר המעצר ועניינו יושב לדיון לבית משפט השלום אשר יבחן את סוגיית החלופה, לרבות היתכנות המעצר בפיקוח אלקטרוני, לאחר קבלת תסקיר מעצר.


משרד עורך דין תעבורה – פלילי אברהם ג'אן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות