סגן ראש עיריית אור יהודה בוועדת החינוך: "העירייה בנתה מעון, אבל אי אפשר לפתוח אותו כי אין כוח אדם"

יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב: "ועדת החינוך מביעה דאגה נוכח המחסור בסייעות בגני הילדים בשנת הלימודים שבפתח"

"אנחנו במצב חירום", " החינוך במשבר כאוטי" – אלו הקריאות שנשמעו היום בדיון של ועדת החינוך, התרבות והספורט, שעסק בנושא התמודדות הממשלה והשלטון המקומי עם המחסור בסייעות בגני הילדים.

את הדיון יזמה ח"כ אורנה ברביבאי יחד עם קבוצת חברי כנסת: "איך הגענו למצב הזה? חובתנו לוודא שסייעות מקבלות מענה מלא. למרות הדיונים על הסכם המסגרת מול משרד האוצר, המחסור בסייעות ובעיות מילוי המקום עודנו קיים ומביא לחשש ממשי לשיבוש פתיחת שנת הלימודים הבאה וסגירת גנים ברשויות מקומיות רבות."

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח"כ יוסף טייב: "ועדת החינוך מביעה דאגה נוכח המחסור בסייעות בגני הילדים בשנת הלימודים שבפתח. ההסכם הצפוי חייב לכלול שיפור בשכר, הכשרה לפני כניסה לעבודה, קיצור שעות עבודה שבועיות. הוועדה ממליצה שמקצוע תומכת חינוך ייחשב כעבודה מועדפת ליוצאי צבא. זהו דיון רביעי בארבעה חודשים ואם יהיה צורך – נקיים דיון נוסף."

ח"כ מיכאל ביטון, שנמנה על יוזמי הדיון: "בשביל ילד – סייעת היא עולם ומלואו, אבל גיליתי שהן האחרונות בשרשרת ההתייחסות וחובתנו לשפר מיידית את המצב הזה. אני מציע שסטודנטיות שרוצות להיות גננות, יעבדו כסייעות כמה שנים לפני כן."
ח"כ קטי שטרית: "יש לי הצעת חוק לעבודה מועדפת ככוח עזר בגני ילדים. עוד זוג עיניים בחצר גן הילדים זה הרבה יותר טוב מלספור זבובים על התקרה בתחנת דלק, איפה שהמדינה מעודדת כיום עבודה מועדפת."

מזל מסה: "אני סייעת שהרימה ידיים אחרי 18 שנה כי לא יכולתי לסבול יותר. עבדתי בגן עם ילדים שמתמודדים עם בעיות רגשיות מאד קשות. ילדי תקשורת צריכים סייעות ממוקצעות. חייל משוחרר ובת שירות יעמדו בזה? הם היו במסיבה ערב קודם ולא בא להם לבוא לעבוד".

נציג משרד האוצר גלעד ווירגין: "ההסכם שנחתם עד כה הוא הסכם ביניים ושולמה פעימה ראשונה. בשאיפה שעוד חודש נחתום על ההסכם הגדול שיכלול הכל. ההסכם מקדם את השכר ב-25% בממוצע. שימור שכר הוא סעיף טכני – אם השכר שולם כדין, אף סייעת לא אמורה לראות שימור שכר ולא להיפגע בשכרה. עלות ההסכם – מיליארד ושלוש מאות חמישים ₪ תוספת לשנה."

נציגת השלטון המקומי מיכל מנקס: "אנחנו במצב חירום. בימים אלה אנחנו בעיצומו של מו"מ על תנאי הסייעות, כשהשם הנכון הוא תומכות חינוך והוראה. כשעושים מו"מ, עושים אותו על 100% משרה. האדם הסביר עובד 100% משרה. לפי ההסכם החדש הקידום השכרי יהיה בידי הסייעת. היא תקבל אקרדיטציה לתואר ראשון בתחום ההוראה.
לא יהיה יותר גמול א' ו-ב'. אנחנו לא מחייבים קורס הכשרה בסיסי, אבל סייעת שתעשה כזה, תוכל להמשיך להתפתח מקצועי בקורסים נוספים."

 

 

שירלי לוי מהמעו"ף: "אנחנו עדים לכוח אדם לא מיומן, לצד נטישת המקצוע. זה קורה בין היתר בשל ריבוי ילדים בגנים, וכן שעות עבודה מרובות- 42 שעות שבועיות. בהסכם החדש שכר הסייעות עלה משמעותית ל-7,200 וכולו נכלל לפנסיה. למעלה מ-50% מהבעיה, השכר כן פותר. אני יכולה להעיד על מה שקורה באשדוד – רק מהשמועה על תוספת השכר הצפויה, הוגשו באחרונה למעלה מ-120 בקשות עבודה מצד סייעות, כשקודם הוגשו רק 10 בקשות."

סייעת העידה בדיון: " 5,976 ₪ – זה מה שאני מקבלת, כשאני עובדת בנוסף גם בצהרון."

סגן ראש עיריית אור יהודה אלירן אליה הצביע על המצוקה בעיר: "באור יהודה התקינה היא 462 מקומות, אבל ברישום האחרון נרשמו 1077 ילדים. העירייה בנתה מעון ואי אפשר לפתוח אותו כי אין כוח אדם. זה אומר 700 אימהות שלא יכולות ללכת לעבודה."

ח"כ נאור שירי: "הסייעות עובדות רק 83% אחוזי משרה, כי המדינה מגבילה אותן מלהגיע ל100%. במקום שיהיה שר שיתכלל את הנושא, רואים שר לשירותי דת, רואים שר נוסף במשרד המשפטים. יש שרים כמו חול ולנו אין מה לאכול. כשרוצים להעביר תקציב לאברכים – אתם יודעים איך לעשות את זה. כשרוצים – יודעים להעביר פה חוק ולא לקיים פה עוד ועוד דיונים."

מנכ"לית פורום מסגרות החינוך לגיל הרך דנית ברביבאי: "הגדרת תפקיד הסייעת כפרופסיה – זה הכי מתבקש. גם הקטנת התפוסה והגדלת התקינה."

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות