נאשם בסחיטת בעלי עסק בצפון: "גופות, גופות, תמצאו מפוזרות"

כתב האישום נגד אבראהים סלטי, תושב עילוט, הוגש למחוזי בנצרת ומייחס לו גם עבירות כלכליות. בחקירתו איים: "אם אני אוכל תיק בחינם, מחצית מעילוט ימותו"
רונן לוי |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש כתב אישום נגד אבראהים סלטי תושב עילוט בגין סחיטה באיומים, עבירות כלכליות ועוד. בנוסף הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד רוני ובשארה שחתות, ויסאם ומוחמד אבו זאמל תושבי נצרת ונגד מ.ק.ל עבודות כלליות בע"מ, חברה בנוף הגליל, בגין זיוף פנקסי חשבוניות של אחרים בכדי לספק חשבונית מס פיקטיבית לטובת הלבנת הרכוש הקשור בעבירות המס ובעבירות הזיוף.

על פי כתב האישום, במהלך התקופה שבין ינואר 22 ועד יוני 23, קשר הנאשם אבראהים קשר עם אחרים לפיו יספק אבראהים חשבוניות כוזבות שאין מאחוריהן עסקה כלשהי ולא ניתן כל שירות או טובין תמורתן.

לצורך כך, פעל אבראהים בצוותא עם שותפיו היה משכנע את העוסקים המורשים שהיו צריכים סיוע במציאת עבודה לצלם את פרטי פנקסי החשבוניות שלהם ולאחר מכן היה מזייף אותם ומוסר אותם לשאר הנאשמים על מנת לרמות את רשות המיסים ולהלבין הון באמצעות פירעון התשלומים שנגד החשבוניות הכוזבות אצל חלפנים.

"אלוהים אדירים"

באחד המקרים, הנאשם אבראהים קיבל את פרטי העוסק המורשה של איש עסקים, הדפיס פנקסי חשבוניות, קבלות וחותמות על שמו של איש העסקים, מבלי ידיעתו, והפיץ מתוכן חשבוניות בסכום של למעלה מ-15 מיליון שקל, לשותפיו, הנאשמים האחרים בכתב האישום.

עת החל לקבל איש העסקים הודעות מרשות המיסים אודות הטלת עיקולים נגדו, פנה לבעלי עסקים שונים שעשו שימוש בחשבוניות הכוזבות ולברר עימם אודות פשר אותן החשבוניות.

לאחר פניותיו אלה, יצר הנאשם קשר עם איש העסקים ואיים עליו ועל אביו ברצח על מנת שיפסיק לפנות בעניין לבעלי אותם עסקים ועל מנת שלא יפנה למשטרה.

בנוסף, במהלך חקירת הנאשם ובסמיכות זמנים לאירוע בו נרצחו חמישה אנשים ביפיע, ישוב הסמוך למקום מגורי הנאשם, אמר: "באלוהים אדירים, אם אני אוכל תיק בחינם, לא עלינו, מחצית מעילוט ימותו, גופות גופות גופות תמצאו מפוזרים (הטעות במקור, ר"ל)".


עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות