אישום: האחות ניהלה שיחות סקס עם גברים, אחיה סחט מהם כספים

האחים, תושבי עכו, נאשמים כי יצרו קשר עם גברים דרך אתרי היכרויות, דרשו מהם כסף וגם גנבו במרמה כספים מחשבונות הבנק שלהם, בסכום כולל של כרבע מיליון שקל
%d7%92%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
אילוסטרציה envato

עבירות כלכליות בתקופה הנוכחית הפכו לדבר שכיח אבל סחיטה של אחים על רקע שיחות סקס זה חריג. אח ואחות מעכו הואשמו בהונאה וסחיטה של 150 גברים לפחות, לאחר שהציגו עצמם כנשים לצורך מימוש חווית ההכרות בה התעניינו הקורבנות. בכתב האישום שהוגש נגד השניים לבית משפט השלום בראשון לציון צוין כי סכום ההונאות עומד על למעלה מרבע מיליון שקלים.

על פי כתב האישום התגוררו שני האחים בעכו וקשרו קשר לפעול באמצעות אפלייקציית הטלגרם במטרה לבצע הונאות כספיות בהיקפים גדולים מול קורבנות שונים ברחבי הארץ. השניים החזיקו והשתמשו במספר מכשירי טלפון וכרטיסי סים שונים, אותם השמישו מעת לעת, ובאמצעותם ביצעו את ההתקשרות עם הקורבנות אשר עשו שימוש באפליקצייה. בכתב האישום שהוגש על ידי יחידת התביעות של להב, מצוין כי הם נכנסו לקבוצות היכרויות שונות במטרה לממש חווית קשר מיני או קשר זוגי. בנסיבות אלו, התכתבו הנאשמים בעצמם או באמצעות אחרים עם הקורבנות תוך שהם מציגים עצמם כנשים לצורך מימוש חווית ההכרות בה התעניינו הקורבנות.

במהלך ההתכתבות בטלגרם, התפתחה שיחת היכרות בין הנאשם לקורבן במסגרה נדרש הקורבן למסור פרטים מזהים אודותיו וכן תצלום של הקורבן, לעיתים תצלום מיני, באמצעות וידאו או תמונה לצורך זיהויו, וזאת באמתלה כי האישה המתכתבת נפגעה בעבר מניסיונות היכרות קודמים וברצונה להגן על ביטחונה האישי. בהמשך לשיחת ההיכרות ובעודה מתקיימת, משהועברו פרטים מזהים של הקורבנות, נדרשו הקורבנות לעבור הליך אימות באמצעות "בוט אימות" וזאת לצורך המשך ההתכתבות. תהליך האימות באמצעות בוט האימות, דרש מהקורבנות את מסירת הפרטים הבאים: צילום תעודת הזהות (הכולל את מספר תעודת הזהות), מסירת פרטים פיננסים של חשבון הבנק שבניהולם הכולל שם משתמש וסיסמת משתמש לחשבון הבנק שבניהולם.

סחיטה באיומים

במקרים בהם סירבו הקורבנות להעביר את פרטי הזיהוי ופרטי הזיהוי הפיננסיים, או הביעו את חששם מכך, החלה מסכת של סחיטה באיומים, במסגרתה איימו הנאשמת ושוהם על הקורבנות כי באם לא יעבירו את פרטי הזיהוי הפיננסים או ימסרו לידיהם כספי מזומן, לעיתים באמצעות אחרים, יפיצו את פרטיהם האישיים וכן יפיצו את תצלומי הווידאו והתמונות ששלחו להם הקורבנות במהלך שיחת ההיכרות, כי ירצחו אותם, כי יפגעו בהם ובבני משפחתם, תוך שנקבו בשמות בני משפחותיהם כפי שהתקבלו אצלם במהלך מסירת פרטי הזיהוי וזאת תוך שהם מתחזים לשמות של גורמים עבריינים מוכרים מעולם הפשע ותוך ששלחו לקורבנות תמונות נשק ותחמושת והכל במטרה להניע את המתלוננים להעביר לנאשמים את פרטי הזיהוי הפיננסים לצורך חדירה לחשבונות הבנק ומשיכת כספים מחשבונותיהם.

משהעבירו המתלוננים את פרטי הזיהוי ופרטי הזיהוי הפיננסיים, היו הנאשמת ושוהם חודרים אל חשבון הבנק של המתלונן בדרך מכוונת, תוך הזדהות במספר תעודת הזהות ובשימוש פרטי הזיהוי הפיננסים שמסרו להם המתלוננים ומבצעים פעולות שונות בחשבונות הבנק של המתלוננים. פעולות החדירה לחשבונות הבנק של הקורבנות כללו בקשה של כספי מזומן באמצעות קוד OTP, המשמש סיסמת אימות חד פעמית, אשר נשלח ללקוח הבנק לצורך ביצוע משיכת כסף מזומן באמצעות הקוד, ללא שימוש בכרטיס אשראי בעת משיכת הכסף מאשנב סניף הבנק, הקמת הלוואות על סך אלפי שקלים וכן העברת כספים מחשבונות הבנק של הקורבנות לחשבונות אחרים. בחלק מן המקרים, לאחר שנסחטו הקורבנות, נדרשו אלה להעביר כספי מזומן לנאשמים באמצעות נהגי מוניות.

יחידת התביעות ציינה שבמרבית המקרים, פעלו האחים תוך ניצול מצבם האישי של הקורבנות שהינם בין היתר בסטאטוס נשואים, אנשים ממוצא דתי חרדי, חיילים, וכיוצא בזה וחששם מכך היה שיפיצו את פרטיהם האישיים ותמונותיהם יתפרסמו. "האחים הטילו אימה על הקורבנות באמירותיהם המאיימות והשימוש בשמות של גורמים עברייניים, בפרטי הזיהוי של הקורבנות ובשמות משפחותיהם, אשר פעלו מתוך פחד והאיומים שחוו, נענו לדרישות או פעלו ושיתפו פעולה מתוך רצון למימוש הקרבה הרגשית. נסיבות מחמירות נוספות מתבטאות במספר הרב של הקורבנות העומד על למעלה מ-150 קורבנות שונים מרחבי הארץ".


עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות