תקף נהג כי סירב לתת לו טרמפ

תושב טבריה, כבן 30, נידון לעבודות שירות לאחר שהורשע בתקיפת עובר אורח רק משום שסירב לבקשתו להסיע אותו מבת ים לטבריה
רונן לוי |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

תושב טבריה, כבן 30, שתה יותר במסיבה שבילה בה באיזור בת ים ובסוף הלילה, הבחין ברכב מחפש חנייה.

בלי לחשוב פעמיים, הוא נכנס לרכב והורה לנהג לקחת אותו לביתו, כשזה סירב היכה אותו וגם את השכן שבא לעזור לו.

בימים האחרונים הוא נידון ל-4 חודשי עבודות וכן פיצוי של 5,500 שקלים לשני המותקפים.

על פי כתב האישום בו הורשע בהסגת גבול ותקיפה הגורמת חבלה ממשית, בשעת לילה, נהג המתלונן ברכבו ברחוב בלפור בבת ים, תוך שחיפש חניה בסמוך לביתו. הנאשם – שבינו לבין המתלונן אין כל היכרות מוקדמת – ניגש אל דלת הרכב שהיתה סגורה ופתח אותה, נכנס לרכב והתיישב, פנה אל המתלונן ודרש ממנו כי יסיע אותו לביתו.

המתלונן סירב, חנה את הרכב והציע להזמין מונית עבורו.

על רקע סירובו, להסיע אותו החל להכות אותו ולגרום נזק למכוניתו וכאשר הגיע אחד השכנים לעזרתו תקף גם אותו, עד שבאו השוטרים ועצרו אותו והוא ירק גם על אחד מהם.

אלימות בדרך

התביעה טענה כי מדובר באירוע מתמשך וחמור מאוד, שבא לידי ביטוי לא רק באלימות בדרכים אלא המשיך באלימות כלפי גורמי אכיפת החוק.

הלכה למעשה מדובר באלימות שהפעיל הנאשם נגד שלושה קורבנות שונים, כאשר הנאשם לא חדל ממעשיו הגם שהיו לו מספר הזדמנויות לעשות כן.

מנגד, הסניגורית, מתחה ביקורת על טיעון התובע שביקש לסווג את האירוע במסגרת התופעה החמורה של זעם בדרכים – כאשר לטענתה מדובר באירוע שתחילתו בכך שנאשם שיכור נכנס לרכב של אדם זר וביקש טרמפ.

לכן, כך לטענת הסניגורית, לא ניתן לראות את האירוע דנא כאירוע שמקורו בסכסוך על רקע השימוש בדרך.

השופט שאול אבינור שקיבל את דברי הסנגורית וציין כי לא מדובר בענייננו במקרה הנכנס במובהק בגדרי התופעה הפסולה והחמורה של "זעם בדרכים", אך עדיין מדובר בעבירות הקשורות לשימוש ברכב.

"תנאי יסודי לקיומה של חברה תרבותית הוא עקירת האלימות הפיסית מן השורש. עסקינן במקרה שהחל בהתנהגות בריונית של הנאשם, אשר נכנס בחצות-ליל לרכבו של אדם זר, שאינו מוכר לו, תוך דרישה להסעה, ונקל לשער את התחושות שחש המתלונן באותן נסיבות. יתר על כן, הנאשם לא הסתפק בכך אלא בהמשך הדברים תקף את המתלונן באגרוף לפניו, ובהמשך אף תקף את השכן וגם ירק על שוטר. יודגש, כי גם אם אקבל את הטענה שמעשי הנאשם נעשו על רקע השפעת משקאות משכרים, אין בכך משום נסיבה מקלה מהותית שהרי עסקינן בצריכה רצינית של משקאות", ציין השופט אבינור בגזר הדין.


לצפייה ודירוג כבוד השופט שאול אבינור


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות