42 חודשי מאסר לנהג ‏שגרם למותו של רוכב אופנוע

ביהמ"ש השלום בת"א גזר את העונש על מנצור קטלן שגרם למותו של אייל ויטקובסקי לפני כ-4 שנים. הוא יפצה את משפחת המנוח ב-40 אלף שקלים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בימ"ש שלום ת"א, השופט איתן קורנהאוזר, גזר 42 חודשי מאסר ו-15 שנות שלילת רישיון על מנצור קטלן שלפני כ-4 שנים פגע ברוכב האופנוע אייל ויטקובסקי וגרם למותו בנהיגה רשלנית.

קטלן שהורשע גם בשיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה ‏ישלם פיצוי של 40 אלף שקלים למשפחת המנוח.

על פי כתב האישום בו הורשע מנצור קטלן ביום 17.9.2019 בשעה 22:30 לערך, נגדעו חייו של מר אייל ויטקובסקי ז"ל. אייל,בן 59 במותו, רכב על אופנועו ברחוב ראול ולנברג בתל אביב, כפי שהורה לו המסלול בכביש ובאור ירוק.

נסיעתו נבלמה ברכב בו נהג הנאשם ברשלנות חמורה וחסם את נתיב נסיעתו, כך שאייל הוטל בעוצמה מעל האופנוע והוטח אל עבר הכביש.

כתוצאה מרשלנות הנאשם נגרמו לאייל נזקים רב מערכתיים, והוא נפטר בבית החולים כעבור מספר שעות.

בהמשך, נקט הנאשם בשורה מתמשכת של פעולות לשיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה על מנת למלט את עצמו מאחריות לרשלנותו שהביאה לתוצאה הקשה.

עבר תעבורתי כבד

גיליון הרשעותיו הקודמות של הנאשם, עלה כי הנאשם לא הפנים דבר לגבי הפסול שבביצוע עבירות התעבורה.

כנגד הנאשם 32 הרשעות תעבורה קודמות בהן הורשע לאורך השנים, ‏למרות שבמהלך ניהול ההליך נאסר עליו לנהוג ברכב עד לתום ההליכים כנגדו.

הוראה זו לא מנעה מהנאשם מלשוב לנהוג ואף לבצע, במהלך תקופת ניהול ההליך בבית המשפט, עבירת תנועה דומה לזו שהביאה לתוצאה הקשה של אובדן חיי המנוח כאשר הנאשם הורשע ביצע עבירת אי ציות לתמרור, האוסר על פניה שמאלה.

״כך, הנאשם הוכיח במעשיו כי מדובר בשור נגח השב ונוהג ברכב ללא רישיון נהיגה ובניגוד לאיסור מפורש שהוטל עליו בעקבות גרימת מותו של אדם, ללא כל מורא, הרתעה או הפנמה של חומרת מעשיו. הסכנה הנשקפת מפני הנאשם לציבור המשתמשים בדרך היא ברורה, ממשית, ומחייבת החמרה בעונשו לשם הגנה על שלום הציבור״, כתב השופט בגזר הדין.


לצפייה ודירוג כבוד השופט איתן קורנהאוזר


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות