ראש האופוזיציה יאיר לפיד בעצרת המחאה בהוד השרון:

יאיר לפיד: מדינת ישראל צריכה את עילת הסבירות יותר מתמיד, כי אנחנו באירוע בלתי סביר. בן גביר, סמוטריץ', רוטמן ולוין מנסים לבצע השתלטות עויינת על הישראליות. לא ניתן להם. אנחנו הרוב הישראלי, אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא, הם לא ישתיקו אותנו.

אם עילת הסבירות תבוטל, כל הגדרות יפרצו, כל הגבולות יחצו. אנחנו צריכים את עילת הסבירות, מפני שיש לנו ממשלה לא סבירה. אנחנו צריכים אותה מפני שבית המשפט הוא קו ההגנה האחרון שלנו.

בשבוע שעבר היתה לי שיחה ארוכה עם אלוף-משנה אודי אורי, "הצפונבון" כמו שקרא לו דודי אמסלם.

הוא יילך בשבוע הבא לעוד ניתוח כדי להציל את העין שלו. הוא אמר לי, "אני יודע שזה משפט מוזר, אבל אם אני צריך לתת עין בשביל להציל את הדמוקרטיה, אין לי בעיה עם זה".

זו רמת הנחישות שתציל את המדינה. זו רמת המחוייבות של הטייסים והמילואמניקים שנאבקים להצלת המדינה. זו זו רמת המחוייבות שאני רואה כאן מולי. אם אתם לא הייתם יוצאים לרחובות, האסון כבר היה מתרחש. ישראל כבר לא היתה דמוקרטיה.

הנאום המלא:

תרימו את הדגלים שלכם גבוה! אנחנו מניפים את הדגל הזה הערב כי מחר בבוקר הם שוב יילכו לוועדת החוקה כדי להרוס את הדמוקרטיה הישראלית. מה שרוטמן ולוין מקדמים זו לא עילת הסבירות, זו עילת השחיתות.

הייתי השבוע בוועדת החוקה. הוציאו יועצים של חברי כנסת מהאולם כדי לפנות מקום לאנשי פורום קוהלת. האנשים הקיצונים ביותר במדינת ישראל הורסים מבפנים את הדמוקרטיה שלנו.

מדינת ישראל צריכה את עילת הסבירות יותר מתמיד, כי אנחנו באירוע בלתי סביר. בן גביר, סמוטריץ', רוטמן ולוין מנסים לבצע השתלטות עויינת על הישראליות. לא ניתן להם. אנחנו הרוב הישראלי, אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא, הם לא ישתיקו אותנו.

צריך את עילת הסבירות כי רק במדינת ישראל ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום פליליים חמורים עומד על מדרגות בית המשפט עם השרים שלו – תמונה שתזכר לדיראון עולם – וטוען שתופרים לו תיקים.

צריך את עילת הסבירות כי רק בישראל שר שהורשע בפלילים, ישב בכלא, חזר לתפקידו, שוב נתפס, שוב הורשע בפלילים – מתעקש לחזור שוב לתפקידו. תראו לי עוד מדינה בעולם שבה זה יכול לקרות.

צריך את עילת הסבירות כי רק בישראל היועצת המשפטית לממשלה הולכת עם אבטחה כבדה, יש איומים על חייה בדרגה הגבוהה ביותר. בישיבת הממשלה האחרונה במקום להגן עליה השרים צורחים עליה שלוש שעות והמסית הראשי נגדה הוא שר המשפטים.

צריך את עילת הסבירות כי רק בישראל שרים נתפסים שוב ושוב במינוי מקורבים, בתפירת מכרזים, בשחיתות מכל הסוגים. נתפסים עם היד בקופה, צוחקים וממשיכים. לא עולה בדעתם להתפטר.

צריך את עילת הסבירות כי רק בישראל השר לבטחון לאומי הוא עבריין מורשע, השר האחראי על יהודה ושומרון נותן גב לפוגרומים של הטרור היהודי, שר השיכון מוריד את מחירי הדיור רק לחרדים.

אם עילת הסבירות תבוטל, כל הגדרות יפרצו, כל הגבולות יחצו. אנחנו צריכים את עילת הסבירות, מפני שיש לנו ממשלה לא סבירה. אנחנו צריכים אותה מפני שבית המשפט הוא קו ההגנה האחרון שלנו.

בדיוק לפני שנה היה פה נשיא ארצות הברית. גדול הידידים שהיה לישראל אי פעם בבית הלבן. ירד בשדה התעופה וחיבק אותי. הוא בא לבקר את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. היום הוא לא מוכן לשמוע מאתנו.

רק לפני חצי שנה – זה נראה כמו נצח, אבל זה רק חצי שנה – העברתי להם מדינה משגשגת, בטוחה, מקובלת בעולם. תוך חצי שנה הם הביאו אותנו להתרסקות גמורה.

תראו מה הולך פה: כלכלה בהתפרקות, כל המחירים עולים, המשכנתאות זינקו. מספר הנרצחים מטרור, יותר מכפול. מספר הנרצחים בפשיעה, פי שלושה. מעל הכל – הם מנסים לרסק את הדמוקרטיה שלנו.

אנחנו לא ניתן לזה לקרות. אנחנו גמרנו להיות פראיירים. אנחנו גמרנו לשתוק. לא ניתן להם להרוס את הדמוקרטיה שלנו ולא את העתיד של הילדים שלנו.

בשבוע שעבר היתה לי שיחה ארוכה עם אלוף-משנה אודי אורי, "הצפונבון" כמו שקרא לו דודי אמסלם. הוא יילך בשבוע הבא לעוד ניתוח כדי להציל את העין שלו. הוא אמר לי, "אני יודע שזה משפט מוזר, אבל אם אני צריך לתת עין בשביל להציל את הדמוקרטיה, אין לי בעיה עם זה".

זו רמת הנחישות שתציל את המדינה. זו רמת המחוייבות של הטייסים והמילואמניקים שנאבקים להצלת המדינה. זו זו רמת המחוייבות שאני רואה כאן מולי. אם אתם לא הייתם יוצאים לרחובות, האסון כבר היה מתרחש. ישראל כבר לא היתה דמוקרטיה.

אני יודע שזה קשה, עוד שבוע ועוד שבוע, עוד שבת ועוד שבת, אבל אנחנו לא נשבר.

כל שינוי הוא קשה. זו דרך ארוכה, אבל השינוי מגיע כשאנשים מחליטים שהם לא מוכנים לוותר. כשהם מחליטים להתייצב מול השקרים, ומול האלימות, ולהגיד: התקווה תנצח, האמת תנצח, הרוב הישראלי ינצח.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות