בונים בית? כך תבחרו קבלן

עו"ד ארז אסרף מפרט את הצעדים החשובים למי שעומדים לפני בניית בית פרטי. איך בוחרים את הקבלן? עם מי כדאי להתייעץ ולמה חשוב לשים לב?
Positive proud contractors looking at each other after finishing working day on costruction site

פרויקט של בניית בית הוא התגשמות חלום אך אם לא פועלים נכון גם יכול להפוך לסיוט מתמשך. על מנת לצמצם את הסיכונים הכרוכים בהוצאתו לפועל של הפרויקט, הן מבחינת בחירת אנשי עבודה מקצועיים והן כדי שהתוצאה הסופית תהיה משביעת רצון, חשוב להיערך מראש ולתכנן בהתאם.

לדברי עו"ד ארז אסרף, הדבר הראשון שיש לעשות הוא להבין לעומק באיזה פרויקט מדובר, מה ההיקף והמורכבות שלו – מבחינת גודל, סוג החומרים וכן הלאה. "אנחנו רוצים לבחור", מסביר עו"ד אסרף, "קבלן שיש לו ניסיון בסוג הפרויקט המתוכנן, שעבד בעבר עם חומרים כאלה, שהוא מתמצא בכך".

 

 

 

היכן נמצא את הקבלן המתאים? לדברי עו"ד אסרף, לאחר קבלת המלצות על קבלן כזה או אחר, חשוב לבדוק אצל רשם הקבלנים אם מדובר בקבלן שאכן מופיע שם. מי שרשום אצל רשם הקבלנים הוא קבלן מפוקח, וכך ניתן לוודא כי הוא אכן עומד בסטנדרטים החשובים.

"כקבלן רשום", מוסיף עו"ד אסרף, "יש כל מיני סיווגים, בהתאם להיקפי העבודה להם מסווג אותו הקבלן. עלינו לוודא כי הרישום והסיווג של הקבלן הנבחר מתאים להיקף העבודה שהפרויקט דורש. כל המידע הזה נמצא אצל רשם הקבלנים בצורה נגישה".

השלב הבא, כך לפי עו"ד אסרף, הוא חתימה על הסכם מסודר עם הקבלן לפני תחילת הפרויקט. "אל תשכחו ואל תדלגו על עריכת ההסכם", הוא אומר, "ומעבר לכך, יש להקפיד כי ההסכם יכיל ויעגן סוגיות שונות. הסכם טוב יגן עליכם בהמשך הדרך במידת הצורך".

על ההסכם מול הקבלן לפרט את היקף ביצוע הפרויקט, את לוחות הזמנים, מועדי התשלומים ואת הסכום הכולל. חשוב להסתייע במפקח על הבנייה שיוודא ויפקח כי הקבלן ואנשיו אכן פועלים כשורה. "תוודאו", מוסיף עו"ד אסרף, "שכל הפרטים הללו מעוגנים בהסכם, ואל תהססו להתייעץ עם עו"ד בתחום בטרם החתימה על ההסכם, זה יגן עליכם בהמשך".

המפקח על הבנייה יוודא כי הקבלן ואנשיו אכן מבצעים את העבודה בהתאם לתוכניות ועל פי הצורך. במידה והקבלן לא ביצע או לא פעל כנדרש, המפקח, מי שמבין בהנדסה ובבנייה, יוכל להפנות את תשומת ליבנו. ההסכם שעליו חתמנו מול הקבלן, מהווה, בהתאם לכך, אישור להתחייבות של הקבלן כלפינו לתקן את מה שנדרש ולבצע על פי המוסכם. במידה והקבלן לא מתקן אף על פי שהתבקש, ניתן לפנות בתביעה נגדו לבית המשפט. אם ההסכם מעגן את כל ההתקשרות ביניכם, יוכל ביהמ"ש לחייבו לבצע את התיקונים וגם לפצות אתכם.

"חשוב", מסכם עו"ד אסרף, "להתייעץ לפני עם מומחים בתחומים שונים. יש מומחים לקונסטרוקציות מורכבות, או מומחים לאיטום, כל אלה יסייעו לקבלן לבצע את העבודה על הצד הטוב והבטוח ביותר – לכם ולו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות