גנב ג'נטלמני: הציע לקשישות עזרה בקניות וגנב מהן אלפי שקלים

משטרת לב ת"א עצרה והעמידה לדין גבר בן 49, תושב לוד, בגין סדרת גניבות פרטי אשראי של נשים מרחבי העיר תל אביב במהלך החודשים האחרונים
אייל חן |
אילוסטרציה

חקירה של שוטרי תחנת לב ת"א, הובילה למעצר ולהגשת כתב אישום נגד גבר בן 49 תושב לוד בגין סדרת גניבות פרטי האשראי של נשים מת"א בחודשים האחרונים ושימוש בהם באלפי שקלים.

על פי החשד, בחר החשוד כקורבנות נשים מבוגרות, חלקן קשישות, ארב להן במקומות בהן השתמשו בכרטיס האשראי, בסמוך לכספומט או בסמוך לקופת התשלום העצמי בסופר, הציע להן עזרה וניצל את תמימותן על מנת לצלם את פרטי כרטיס האשראי שלהן כדי לבצע בו, מאוחר לכך, עסקאות בסך כולל של אלפי שקלים.

תחילתה של החקירה בתלונה של בעל עסק עירני, שוטר בעברו, אשר התנהלות החשוד עוררה את חשדו ופנה למשטרה.

במסגרת החקירה, הצליחו חוקרי תחנת לב ת"א לקשור את החשוד לשלושה אירועים, בהם על פי החשד, השיג את פרטי כרטיסי האשראי וביצע בהם עשרות עסקאות של מוצרי מותרות, על חשבון הקורבנות בעסקים השונים.

בקשה למעצר עד תום ההליכים

באחד המקרים ניגש לאישה בת 68 שניסתה למשוך כסף בכספומט ברח' הרצל בת"א, הציע לעזור לה למשוך את הכסף באמצעות הכרטיס, ניצל זאת כדי לצלם את פרטי הכרטיס ודקות אח"כ ביצע עסקאות בבתי עסק בסך של כ-1,700 שקלים.

בפעם אחרת פנה לאישה בת 58 שביצעה קניות בסופר ברחוב פנקס בעמדת השירות העצמי, הציע לסייע בתפעול האשראי, צילם את פרטי הכרטיס ושעה אח"כ ביצע עסקאות בבתי עסק בסך של כ 2500 שקלים.

בנוסף לכך, במהלך שבוע אחד ביצע עסקאות רבות בסך כולל של כ-13,500 שקלים, על חשבונה של קשישה בת 74, באמצעות פרטי האשראי שלה.

עם סיומה של החקירה הגישה השבוע יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ת"א, כתב אישום כנגד הנאשם, הכולל 3 אישומים בעבירות נטילה ושימוש רכיב חיוני באמצעי תשלום ושימוש בו, וכן בעבירות של קבלת דבר במרמה. כן, הוגשה בקשת מעצרו עד תום ההליכים.


עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות