הנער החזיק נשק בבית – אימו נקנסה ב-2,000 שקלים

ביהמ"ש לנוער גזר על קטין בן 15 שהחזיק נשק מאסר בפועל למשך 10 חודשים ובמקביל קבע כי אימו תישא בקנס בגין אחריותה כלפיו: "מסר משמעותי עבורה ועבור הורים נוספים"
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה Envato

מערכת אכיפת החוק מנסה בכל כוחה, להילחם בתופעת הנשק במגזר הערבי: בימים האחרונים, שופטת בית המשפט לנוער, שרון עצמון-הלוי, גזרה על נער שבגיל 15 נתפס אצלו נשק מסוג קרלו, לטענתו בשל הגנה עצמית, עשרה חודשי מאסר בפועל, אך גם השיתה על אימו קנס בסך 2,000 שקלים זאת בשל אחריותה.

על פי עובדות כתב האישום, הנער היה אמור לשהות במעצר בבית במקום שנקבע בהסכמה, אך למרות זאת, שהה הקטין בבית אימו בניגוד להחלטת בית המשפט. באותו מועד בוצע חיפוש בביתו על ידי שוטרים כאשר הוא השליך את הנשק מסוג קרלו והתחמושת מחלון הבית אל גג הבית הסמוך.

בגין עבירה זו, נעצר הנער עד תום ההליכים, בין היתר כי סרב לצאת למסגרת חוץ ביתית לצורך טיפול. מהתסקיר שהוגש לבית המשפט עלה כי, קיים סכסוך דמים בין המשפחה שלו לאחרת ולכן חושש לצאת מביתו, לדבריו בשל כך חזר לביתו ( והפר את תנאי מעצר הבית) כי שם חש מוגן והסנגורים הוסיפו וטענו שהחזיק בנשק להגנה עצמית והוסיפו כי המדינה לא סיפקה הגנה לנאשם ולמשפחתו.

"על ההורים להפעיל סמכות כלפי ילדיהם"

השופטת לא קיבלה את הטענה הזאת וכתבה בהחלטתה כי: "לא ניתן להשלים עם מציאות כזו בה אזרחי המדינה לוקחים את החוק לידיים ויורים באחרים. גם לא ניתן לקבל טענה כזו כטענת הגנה. סכסוכי דמים מסוג זה יש להפסיק רק בדרכים חוקיות, על ידי פניה למשטרה, שיתוף פעולה עם הרשויות והצבעה על הגורמים המחוללים את הפשיעה. שאם לא כן, ימשיכו רחובותינו להיות 'מערב פרוע' ממש".

השופטת עצמון-הלוי, גם התייחסה בפסק הדין לבקשה מטעם הפרקליטות להטיל קנס על אמו של הקטין, כחלק מהעונש וקבעה כי יש חשיבות לגייס את כל המערכות למלחמה בעבירות הנשק, כולל מערכות החינוך וההורים: שישגיחו על הקטינים וידאגו שלא יבצעו עבירות לאור זאת כחלק מהעונש, הטילה כאמור השופטת על האם קנס של 2,000 שקלים.

"בהיבט זה הטלת קנס על אמו של הנאשם יהווה מסר משמעותי עבורה ועבור הורי קטינים אחרים: עליהם לשוב ולהפעיל סמכותם כלפי ילדיהם, ולמנוע מהם לבצע עבירות בכלל ועבירות נשק בפרט", כתבה עצמון-הלוי בגזר הדין.


לצפייה ודירוג כבוד השופט שרון עצמון -לוי


עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות