אישום: מתנקשים ירו לעבר רכב 8 יריות ופספסו

סעיד עתילי, בן 21 מבת ים ומוראד עתמאנה, בן 28 מת"א, נאשמים קשרו קשר עם אנשים נוספים לרצוח אדם המוכר למשטרה ולשם כך התיקנו מכשיר עיקוב על גבי רכבו
גילי סיוון-כהן |
אני אמשיך לצעוק שקט. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה

בין שאר הראיות שנמסרו לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בכתב אישום שהוגש נגד שני נאשמים מתל אביב ובת ים, בניסיון חיסול של אדם המוכר למשטרה שאירע לפני כחודש בשכונת רמת אביב, גלישה לכתבה שכותרתה "אירוע ירי בשכונת המשתלה בצפון תל אביב" כשעתיים לאחר הירי וכן על ביצוע מספר חיפושים במרשתת לפי המילים ״"ירי בצפון תל אביב אתמול" ו-״פצוע הגיע לאיכילוב".

על פי כתב האישום, השניים סעיד עתילי, בן 21 מבת ים ומוראד עתמאנה, בן 28 מתל אביב, קשרו קשר עם אנשים נוספים לרצוח אדם המוכר למשטרה בן 49.

לשם כך, כך נטען בכתב האישום, בסוף חודש מאי, הותקן מכשיר עיקוב מבוסס GPS על גבי רכבו של המתלונן המאפשר קבלת מידע בזמן אמת על מיקומו של הרכב בטלפון עוקב.

כעבור מספר ימים החליטו להוציא את התוכנית אל הפועל והחלו לעקוב אחריו כאשר עתמאנה שלח לעתילי הודעות באמצעות יישומון "טלגרף", במסגרתן התרה בו להזדרז ומסר לו מידע על מיקומו של הרכב של המתלונן באותה עת.

עתילי ואדם נוסף יצאו במהירות מהבניין, בו הם שהו בבת ים כשהם לבושים בשחור, מצוידים באקדח חצי אוטומטי כשהיורה עוטה כפפה לבנה.

השניים החלו בנסיעה מהירה ופרועה ברחובות בת ים ותל אביב לכיוון מקומו של הרכב ברמת אביב, תוך שהם חוצים צמתים רבים ברמזור אדום ועתאמנה מדווח להם על מיקום הרכב המעודכן.

8 יריות באמצע הרחוב

בשעה עשר וחצי הגיעו המתנקשים לרחוב רקנאטי ברמת אביב, נעצרו במקביל לרכב, כאשר עתילי ירה לעבר המתלונן 8 יריות מהאקדח, לא פגעו בו והשניים נמלטו מן המקום בנסיעה מהירה ופרועה לכיוון העיר בת ים, תוך שהם חוצים צמתים רבים ברמזור אדום, עד שעצרו ברחוב קדושי קהיר בבת ים, שם הסתירו את הקטנוע והחליפו את בגדיהם.

בידי הפרקליטות נתוני תקשורת ביחס לטלפון של עתילי, התואמים את מיקום הקטנוע בעת הנסיעה ובהמשך בסמוך לאחר הסתרת הקטנוע והחלפת הבגדים וכן תוצרי האזנת סתר למכשיר הטלפון שלו המלמדים כי המכשיר היה בשימושו במהלך ביצוע העבירות.

עוד עולה מתוצרי האזנת הסתר כי בשעת הירי הוא נשמע כשהוא בנסיעה על קטנוע. "מדובר בעבירות שבוצעו לאחר תכנון מוקדם ותוך הצטיידות באמצעים טכנולוגיים. תעוזתם ונחישותם לגרום למותו של המתלונן באה לידי ביטוי במעשיהם, אשר לא בחלו בנסיעה פרועה ומהירה, לאורך רחובותיהן של הערים בת ים ותל אביב־יפו, תוך שהם מסכנים את חייהם של שאר משתמשי הדרך, והכל על מנת לממש את תכניתם", נכתב בבקשת המעצר.

עתילי בחקירתו נמנע מלהשיב למרבית השאלות שנשאל במהלך חקירותיו וחזר על המילים "אני חף מפשע לא עשיתי כלום". לצד זאת, אישר כי גם הוא עושה שימוש במכשיר הטלפון שנתפס אצלו, זיהה את קולו באחת מן השיחות שנקלטו בהאזנת הסתר, זיהה את האופנוע שלו בתמונות שאותרו במכשיר הטלפון, ואישר כי לו, ולאחרים, גישה לקסדה הנראית בתמונות. ואילו עתאמנה שמר על זכות השתיקה בחקירותיו והשיב לכלל השאלות שהופנו אליו במילים "לא עשיתי כלום, אני חף מפשע".


עו"ד דניאל טורמן אזולאי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות