עוקץ המכוניות: הלקוחות המאוכזבים שנותרו בלי רכב ובלי כסף

רוני חודדטוב, 36 מיהוד, נאשם כי ב-26 מקרים פרסם מכוניות למכירה, גבה כסף על העסקה אך לא סיפק כל תמורה. נטען כי קיבל במרמה מהלקוחות יותר מ-1.7 מיליון שקל
גילי סיוון-כהן |
אולם תצוגה של קוריאה מוטורס
אולם תצוגה של מכוניות. אילוסטרציה evanto

לבית המשפט השלום בחיפה הוגש כתב אישום נגד רוני חודדטוב, 36 תושב יהוד, בגין 26 אישומים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירה לפי פק' מס הכנסה של שימוש במרמה, ערמה ותחבולה ועבירה לפי חוק איסור הלבנת הון של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור.

הנאשם רוני חודדטוב במשך שנים קיבל במרמה מהמתלוננים יותר מ-1.7 מיליון שקלים. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, מחודש ספטמבר 2021 רקם הנאשם תכנית להונות אנשים המעוניינים לרכוש רכבי יד שנייה.

במסגרת תכנית המרמה, נהג רוני חודדטוב להציג בפני המתלוננים מצג כוזב לפיו הוא עוסק במכירת רכבים מכונס נכסים בהנחות משמעותיות משווי השוק שלהם.

כחלק מתכנית המרמה, פרסם הנאשם באתרי אינטרנט שונים הצעות לרכישת רכבים דרך כונס נכסים והזמין את המתעניינים להשאיר פרטים ליצירת קשר באתר.

בעקבות הפרטים שהושארו באתרים, פנה הנאשם רוני חודדטוב אל המתלוננים.

הנאשם, נטען עוד, אף פנה לאנשים שונים באופן יזום והציע להם לרכוש רכבי יד שניה באמצעותו תוך שהציג בפניהם את המצג הכוזב האמור לעיל.

מרמה שיטתית

רוני חודדטוב נהג בדפוס דומה עם המתלוננים והורה להם לשלם לו סכומי כסף שונים עבור קבלת הרכבים, בטענות שונות כמו תשלומי אגרה, ביטוח, מקדמה, שחרור מעיקולים ועוד, וכן הורה להם בהמשך לשלם סכומי כסף נוספים עבור רכישת הרכבים.

בחלק מהמקרים העבירו המתלוננים את הכספים באמצעות העברות בנקאיות לחשבון הבנק של הנאשם או לחשבונות בנק של אחרים בהתאם לפרטים שמסר להם הנאשם, בחלק מהמקרים הם העבירו את הכספים לידי הנאשם במזומן באמצעות נהגי מוניות ששלח הנאשם ובחלק מהמקרים באמצעות שליחת קוד לנאשם למשיכת מזומן מכספומטים. הנאשם קיבל את הכספים ולא סיפק למתלוננים את הרכבים.

בעקבות זאת, פנו המתלוננים לנאשם רוני חודדטוב  וביקשו כי הוא יעביר אליהם את הרכבים וכן ביקשו מהנאשם שישיב להם את הכספים שהעבירו לו.

בחלק מהמקרים הנאשם הפסיק לענות לטלפונים של המתלוננים, ובחלק מהמקרים הבטיח למתלוננים שישיב את כספם.

בחלק מהמקרים, טען הנאשם, בכזב, בפני המתלוננים, כי הוא החזיר להם את הכסף באמצעות העברה בנקאית לחשבון הבנק שלהם ולתמיכה בכך שלח הנאשם למתלוננים צילומי מסך הנחזים להיות תיעוד של העברות בנקאיות לחשבונות הבנק של המתלוננים, זאת מבלי שהעביר אליהם את הכספים. הנאשם קיבל מהמתלוננים, במרמה סכומי כסף המגיעים לסכום של כ-1.7 מיליון שקלים.


משרד עורך דין תעבורה – פלילי אברהם ג'אן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות