העליון: "קבוצות ספורט אינן רשאיות לנכות מהכנסתו של ספורטאי"

השופטים קבעו כי לא ניתן באופן אוטומטי לנכות מהכנסתו של ספורטאי, למעט הוצאות בגין אוכל ושתייה. בכך נדחו טענות של הפועל רמה"ש שערערה על שומת המס שלה
רונן לוי |
אילוסטרציה Envato

בית המשפט העליון קבע כי קבוצות ספורט אינן רשאיות לנכות באופן אוטומטי מהכנסתו של ספורטאי חוץ הוצאות בגין אכילה ושתייה, מבלי להוכיח שההוצאות הוצאו בפועל.

כך, בית המשפט העליון דחה את טענת המערערת לפיה היא רשאית לנכות מהכנסתו של ספורטאי חוץ את מלוא סכום ההוצאה האפשרי בגין אכילה ושתייה (עפ"י תקנות מס הכנסה (ספורטאי חוץ)) מבלי להציג כל ראיה להוצאות אלו.

עוד נקבע כי אין לאפשר קבלת מסמכים שהוצגו על ידי צד בהליך רק בסופם של הליכי הערעור על השומה, ללא כל הסבר המצדיק את העיתוי המאוחר בהגשתם.

לפני כשנה נדחה ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד שהוגש על שומות שהוציא פקיד שומה כפר סבא לקבוצת הכדורגל הפועל ניר רמת השרון לשנים 2008-2016. בשומות נקבע כי הוצאות אכילה ושתיה שהתבקשו בניכוי, לא ינוכו משום שהמערערת לא הציגה כל ראיה לכך שהוצאות אלו הוצאו בפועל.

כן נקבע על ידי פקיד השומה שהמערערת חייבת בתשלום מקדמה של 90% בשל הוצאות עודפות שהוצאו (מתוקף היותה מלכ"ר).

בערעור שהוגש לבית המשפט העליון נדחתה פה אחד פרשנות המערערת לתקנה 1 לתקנות מס הכנסה (ספורטאי חוץ) כי היא מתייחסת ל"סכום נורמטיבי" של הוצאות אותן ניתן לנכות אוטומטית מההכנסה החייבת.

נקבע כי רק הוצאות שהוכח שהוצאו בפועל יותרו בניכוי.

לעניין ההוצאות העודפות, נקבע, בהתאם לפסיקתו העקבית של בית המשפט העליון, כי אף שעקרון גביית מס אמת עומד בבסיס דיני המס, הרי שאין בו כדי לרפא כל פגם דיוני של הנישום בניהול ההליך.

על כן, משהטענות לעניין ההוצאות העודפות הועלו לראשונה רק בסיכומי המערערת בהליך קמא, והמסמכים הרלוונטיים הוצגו בהליך רק בסופו ללא כל צידוק, אין לקבלם.


ארז שגיב – עורך דין, נוטריון ורואה חשבון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות