דוד כהן-צדק ממחברי הקוד האתי של המנחים בשדה המיניות

אינטימיות ומיניות, ובפרט כאלה הכוללים עירום ומגע, נוגעים בעצם מהותם בתחומים בעלי רגישות רבה ובאופן טבעי נפיץ לכן כדי למנוע ניצול לרעה של המפגשים הוקמה עמותת אלמא ועימה קוד אתי מיוחד למנחים בשדה המיניות. 

בעולם המיניות המודעת המיניות נתפסת כדבר טבעי שנוכח בחדר, כמו בחיים עצמם, זאת בניגוד לעבודת ריפוי בתחומים אחרים, שאינה כוללת מגע ישיר בין המנחה למונחה ומשאירה את המיניות מחוץ לחדר.

הטכניקות מעולם המיניות המודעת העכשווית, אשר מסתמכות על תורות עתיקות ועדכניות כאחד, קיימות מזה שנים רבות ומיושמות בהצלחה רבה בארץ ובעולם הרחב.  התפתחות שדה המיניות המודעת, אשר שילב בתוכו גם עבודת ערום ומגע אינטימי, יצר עם הזמן את הצורך להתמודד עם אתגרים אתיים.

חוסר נורמות הנחייתיות, גבולות ופרוטוקולים ברורים ומוסכמים מראש, שימתחו קו ברור בין מה מותר ומה אסור, מה מקובל ומה לא, יצרו חלל שגרם לעתים לפגיעה בלקוחות ובעוסקים בתחום ואף נוצל שלא כהלכה על ידי אלו המתיימרים לעסוק בתחום ללא ההכשרות המתאימות. בנוסף, המחסור בנורמות יצר לעיתים תמונה מבלבלת וציפיות מיניות מצד הלקוחות, ועלול לגרום לזילות של ההנחיה והשדה כולו.

דוד כהן-צדק הוא מותיקי המנחים בתחום המיניות המודעת והליווי התהליכי של נשים וגברים בשדה המיניות, הוא אחד ממייסדי עמותת אלמא ומכותבי הקוד האתי של העמותה, קוד המחייב את חברי העמותה.

 

 

 

מטרת הקוד האתי הינה לאפשר את העיסוק והתועלות הגלומים בתחומי ההנחיה בשדה המיניות והאינטימיות הבריאה דרך יצירת מערכת כללים והנחיות  שיוודאו כי עיסוק זה יתקיים בתוך מרחב בטוח, הן ללקוחות והן לעמיתי אלמא, וכי לנגד עיניהם של עמיתי אלמא תעמוד יושרה, מקצועיות וטובת הלקוח.

לקוד אתי זה קדמה עבודה רבה. ועדה ציבורית  דנה בנושא בהרחבה והגישה את המלצותיה, נוספו המלצות משפטיות והושקעו מאמצים רבים בהפיכת ההמלצות לקוד אשר יוכל לשמש כהנחיות אופרטיביות לפעולה.

לפני הפרסום נבחן הקוד לעומקו על ידי ועדה ציבורית מייעצת חיצונית, שהעירה את הערותיה וסמכה את ידיה על הנוסח הסופי. יחד עם זאת, אנו צופים כי בעקבות משובים מהשטח והניסיון המצטבר של עבודה על פיו, ייבחן הקוד האתי מעת לעת ויעבור תיקונים ודיוקים ככל שיידרש. 

לקריאת הקוד https://alma-intimacy.co.il/ethics/

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות