בשורה לגברים בישראל מעל גיל חמישים

קבלו החזר כספי על בדיקות דם מדויקות לניבוי סרטן הערמונית שיחליפו ברוב המקרים ביופסיות פולשניות

מסתבר כי אלפי גברים בישראל עוברים ביופסיה פולשנית לערמונית, אך ברוב המקרים מתקבלת תוצאה שלילית לנוכחות סרטן. פריצת דרך חדשה המאפשרת לנבא סרטן בערמונית בדיוק של כ -90%, באמצעות בדיקת דם פשוטה, אושרה לאחרונה על ידי משרד הבריאות. הבדיקה כבר נכללת בכיסוי הביטוחי המשלים לגברים מעל גיל חמישים, אשר יקבלו החזר של 75% מהעלות בכללית מושלם וכן 80% החזר כספי בלאומית זהב. השיטה פותחה בקליבלנד קליניק בארצות הברית, אחד ממרכזי הסרטן המובילים בעולם כחלק מהקטגוריה של ביופסיה נוזלית ונקראת IsoPSA. הבדיקה מזהה שינוי במבנה החלבון בדם הנובע אך ורק מגידול סרטני ועתידה לחסוך לאלפי גברים בישראל, את הביופסיה הפולשנית שמתבצעת בדרך כלל בהרדמה מלאה.

יצוין כי סרטן הערמונית היא הממאירות הנפוצה בקרב גברים בישראל, על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות, מדי שנה מתגלים כ – 2,750 חולים חדשים וכ – 500 גברים נפטרים מהמחלה.

במחקר קליני בינלאומי שפורסם לאחרונה, הבדיקה הציגה ביצועים מרשימים העולים בחיזוי ממאירות אגרסיבית בערמונית ובהפחתה של הביופסיות המיותרות. מחקר נוסף הוכיח כי גברים שעברו אבחון באמצעותה וקיבלו תוצאה שלילית בבדיקת הדם החדשה והן בביופסיה הרגילה, נמצאים בסיכון של 1% בלבד לפתח סרטן ערמונית אגרסיבי תוך 18 חודשים (תקופת המעקב במחקר). במחקר אחר נמצא כי מטופלים שקיבלו תוצאה שלילית הן בבדיקת IsoPSA והן בבדיקת MRI נמצאים בסיכון של 2% בלבד.

פרופ' עופר נתיב, אורולוג בכיר בבית החולים אלישע ולשעבר מנהל המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי בני ציון המשמש כיועץ מדעי לשיטה בישראל הסביר כי: "בעבר המלצנו על ביופסיה כאשר עלה חשד כלשהו (עליה ברמת ה-PSA ו/או ממצא מישושי בערמונית), אך ברוב המקרים התקבלו תוצאות שליליות או כאלו ללא משמעות קלינית. הודות לבדיקה החדשה אנחנו מונעים ביופסיות מיותרות מרוב המטופלים ושולחים לביופסיה רק את אלו שהבדיקה ניבאה שבגופם אכן קיים ככל הנראה גידול משמעותי ואגרסיבי המחייב טיפול".

בעז קפלן מנכ"ל מדיקל לינק מקבוצת בייבי לינק המייצגת בישראל את בדיקת IsoPSA הוסיף כי: "מדובר בבדיקת דם פשוטה, אותה מבצעים במעבדה לאחר קבלת הפניה מאורולוג ואישור מהמושלם. את דגימת הדם אנחנו שולחים מישראל בהקפאה לארצות הברית והתשובה מתקבלת בתוך עשרה ימים כערך מספרי המשקף באופן ברור תוצאה חיובית או שלילית. לאחר קבלת התוצאה המטופלים מעבירים למוקד השב"ן (שירותי בריאות נוספים) של כללית או לאומית את החשבונית ואת דוח התוצאות ומקבלים החזר של 80% – 75% מהעלות שלה בהתאם לכיסוי. אני מעריך שבקרוב מאוד ביטוחים משלימים נוספים יצטרפו".

את הבדיקה ניתן לבצע במספר מעבדות ברחבי הארץ, ביניהן תל אביב, הרצליה, ראשון לציון, חיפה, ירושלים, באר שבע וכרמיאל בעלות העומדת כיום על 2,990 שקלים לפני קבלת ההחזר מהביטוח המשלים. יצוין כי גם רוב חברות הביטוח הפרטיות מעניקות החזר בהתאם לכיסוי. לתאום בדיקת דם, ניתן להתקשר למוקד הארצי המאויש 24/7 לטלפון 5901* או באמצעות האתר: https://isopsa.co.il/.


מצורפות תמונות לשימוש חופשי ללא תמורה. צילום אילוסטרציה באמצעות בינה מלאכותית: נאוה עינבר, עבור מדיקל לינק.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות