שופט למבקש צו הרחקה: "אם מישהו רוצה לרצוח – זה לא יעזור לו"

שופט השלום בתל אביב דחה את בקשתו של תושב העיר להוציא צו נגד שכנתו בטענה כי היא מאיימת עליו: "לא התרשמתי שאלו הנסיבות, אך לא בקירוב"
נעמה כהן |
300 שופטים בשלוש שנים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

מתברר שגם שופטים יודעים היטב כי צו להטרדה מאיימת שניתן על ידם, לא באמת יכול למנוע רצח, כך עולה מהחלטת שופט בית משפט השלום בתל אביב טל חבקין, שדחה בקשה להענקת צו שכזה לתושב תל אביב שטען שאוים על ידי שכנתו והוסיף בהחלטתו: "בשורה התחתונה, אם להודות על האמת, מקום שמישהו רוצה לרצוח צו הטרדה מאיימת מעולם לא עצר אותו", כתב השופט חבקין.

המדובר במקרה של נכה צה"ל, שריב עם שכנתו שהטעינה את הקלנועית שלה בחדר המדרגות בבניין המשתף בו הם גרים, הסלים, כך נטען כל ידי מבקש הצו, לכדי איומים ברצח.

אתמול התקיים דיון שבשל תקלה הגיעה אליו רק השכנה, שם היא סיפרה כי היא נתקעה על הקלנועית שלה ללא סוללה והתקשרה לשכן שלה שלא מוכן שהיא תטעין אותה על חשבון החשמל הציבורי ובמהלך השיחה לאחר שאמר לי שהוא נכה צה"ל היא ענתה לו שהוא עושה לה את המוות וחבל שהוא לא מת.

חשש לא סביר

בסיכומו של דבר, השופט חבקין החליט שלא לתת למבקש את הצו ולאחר קבלת ההחלטה הגיע המבקש לבית המשפט, שם התברר כי מחמת טעות שנגרמה באחריות בית המשפט, הוא לא התייצב לדיון.

השופט הסביר לו גם לאחר שזה השמיע לו הקלטה בו השכנה מגדפת אותו, שזה לא תיק להטרדה מאיימת וגם וכאשר המבקש הביע את חששו שהיא תרצח אותו או מישהו מבני משפחתו, ענה לו השופט: "לא התרשמתי שאלה הנסיבות אף לא בקירוב, ובשורה התחתונה, אם להודות על האמת, מקום שמישהו רוצה לרצוח, צו הטרדה מאיימת מעולם לא עצר אותו, כך שהטיעון לא במקומו".


לצפייה ודירוג כבוד השופט טל חבקין


ד"ר עו"ד יפעת בן אבי בראון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות