יזם נדל"ן נאשם בעבירות מס במיליוני שלקים

ע"פ כתב האישום שהוגש נגד רונן מרדכי גרין, 45 מגני תקווה הוא יצא מצג שווא לפיו אינו תושב ישראל על מנת להתחמק מתשלום מסים במשך מספר שנים
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט השלום בת"א הוגש כתב אישום נגד רונן מרדכי גרין,45 מגני תקווה, זאת לאחר שייצר מצג שווא לפיו הוא אינו תושב ישראל על מנת להתחמק מתשלום מס בגובה מיליוני שקלים.

לגרין יוחסו עבירות של שימוש במרמה, ערמה ותחבולה במטרה להתחמק מתשלום מס ועוד.

על פי כתב האישום שהגיש עו"ד ינון בראל, בין השנים 2018-2012 עסק גרין ביזמות נדל"ן וניהל מספר חברות בתחומי יזמות ובנייה.

בשנת 2005 עזב גרין יחד עם משפחתו לאנגליה ובנוסף לדרכון ישראלי קיבל דרכון בריטי.

החל משנת 2011, עיקר עיסוקו ועסקיו של גרין היו בישראל וכך בין היתר רכש אופציות לרכישת קרקעות באילת באזור "בית האופרה" ו"חאן אילת", שנמכרו בשלב מאוחר יותר ברווח של כ 23 מיליון שקלים.

בהתאם לאמנת המס בין אנגליה לישראל, נישום שמרכז חייו באנגליה פטור מתשלום מס על רווחי הון שמקורם בישראל ואילו אדם שמרכז חייו בישראל מחויב בתשלום מס בישראל, גם אם הוא אינו מתגורר בישראל.

לאור האמור במהלך התקופה הרלוונטית לאישום ביקש גרין להסתיר מפקיד השומה את היקף שהייתו בישראל שהינו עובדה מהותית לקביעת מרכז חייו.

לתכלית זו, בין השנים 2012-2014, נכנס גרין לישראל ויצא ממנה ב-16 הזדמנויות שונות בניגוד לחוק באמצעות דרכונים הזרים וזאת בניגוד לחוק, על מנת שכניסתו לא תתועד במערכת משרד הפנים.

תמונה חלקית

כמו כן בתקופה הרלבנטית הגיש גרין באמצעות רו"ח דו"חות למס הכנסה במסגרתם טען כי הוא אינו תושב ישראל ולכן אינו חייב במס.

בעקבות דרישת פקיד שומה, אף מילא גרין שאלון והגיש מסמכים שונים שנועדו לתמוך בטענה כי אינו תושב ישראל לצרכי מס וכי יש לפטור אותו ממס בגין עסקאות המקרקעין.

בין היתר, כך נטען בכתב האישום, נמנע מהצגת נתוני השהייה המלאים שלו בישראל, נמנע מלמסור פרטים על שימושו בדרכונים הזרים לכניסה ויציאה מישראל ונמנע במתכוון מלהציג העתק של הדרכונים הזרים שנדרש להציגם, על אף שהיו בידו.

כמו כן בדיון שנערך בעניינו הציג גרין, באמצעות רו"ח שלו, פלט משרד הפנים שהופק לבקשתו, זאת על אף שידע כי זה אינו נותן את התמונה המלאה וכי מספר הימים ששהה בישראל גבוה משמעותית.


עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות