השוכרים תבעו את בעל הדירה: "שילמנו בטעות"

זוג שותה קפה קורא מסמך
אילוסטרציה shutterstock

התביעה הוגשה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, בפני השופטת ליאת בנמלך. לטענת התובעים, הם שילמו לבעל הדירה מקדמה של 1,000 ש"ח במעמד החתימה על זיכרון הדברים, ולדבריהם הוסכם כי הסכום יקוזז משכר הדירה של החודש הראשון.
לפסק הדין המלא לחצו כאן
בנוסף טענו התובעים, כי סכום בסך 2,500 ש"ח שולם במזומן ליתרת תשלום שכר הדירה עבור החודש הראשון, ושאר התשלומים עבור החודשים הבאים שולמו בהמחאות. לדבריהם שתי המחאות ניתנו בטעות לבעל הדירה. כשהבינו את הטעות פנו אליו בבקשה שיחזיר להם את הכסף וזה סירב לעשות כן, ומשכך הגישו התביעה לבית המשפט.
הנתבע הכחיש את הטענות לדבריו הסכום של 1,000 ש"ח אשר שולם במעמד החתימה על זיכרון הדברים הושב לתובעים כאשר הפקידו אצלו את ההמחאות. לאחר ששמעה את טענות הצדדים קבעה השופטת כי הגרסה שהציגו התובעים הייתה סדורה וקוהרנטית ולכן היא מעדיפה אותה על פני זו של בעל הדירה, שעדותו ועדות אחיו כללו, לדברי השופטת, "פירכות ואי בהירות".
כך למשל העידו הנתבע ואחיו שסכום המקדמה הושב במועד קבלת ההמחאות, על אף שבחוזה נכתב שהסכום יקוזז מתשלום שכר הדירה הראשון. ובלשון הנתבע: "לא קיזזתי את זה כי קיבלתי 12 שיקים ולכן השבתי להם, אם הייתי מקבל 11 שיקים אז לא הייתי מחזיר את ה-1,000 ש"ח, הייתי לוקח מהם את יתרת המזומן".
אלא שמהספחים של פנקס השיקים עולה בבירור כי ההמחאות ניתנו בשתי פעימות, לכן טענתו לא יכולה לעמוד. בהמשך הדיון שינה הנתבע את גרסתו וטען: "הם אמרו לי לקחת 5 שיקים". לכן לדברי השופטת, "קיים קושי ליתן אמון גם ביתר חלקי עדותו".
לאור זאת, ולאור נסיבות וראיות נוספות התביעה התקבלה, ובעל הדירה ישיב לשוכרים 3,500 ש"ח בתוספת 750 ש"ח הוצאות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות