השוטרים הופתעו: גנב רכב הוא נער בן ה-16

הקטין, שוהה בלתי חוקי מרמאללה, תפס בתום מרדף שהחל בבת ים, לאחר שגנב רכב באחד מרחובות העיר. המשטרה: "סיכון בנהיגתו הפרוע חיי אחרים בכביש"
גילי סיוון-כהן |
נהיגה במהירות מופרזת - ייצוג משפטי משרד עו"ד רוני ברוש
envato

לבית המשפט לנוער בבת ים הוגש כתב אישום כנגד נער בן 16, תושב רמאללה, לאחר שנכנס לישראל ללא רשות, גנב רכב בבת ים ונמלט מהמשטרה תוך נהיגה פרועה ומסוכנת.

כתב האישום מייחס לו עבירות של סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, גניבת רכב, פריצה לרכב, שימוש ברכב ללא רשות, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, שהייה בלתי חוקית ונהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף.

מכתב האישום עלה כי הקטין, לו כלל אין רישיון נהיגה, נכנס לפני כשבועיים לשטח מדינת ישראל ללא אשרת כניסה או היתר שהייה כדין. בשעה 01:50 הגיע לרחוב בבת ים והחליט לגנוב רכב שחנה במקום.

הקטין נכנס לרכב כאשר ברשותו מכשיר משבש תדרים במטרה להתחמק מאיתורו, הניע את הרכב והחל בנהיגה מהמקום. נציג חברת איתורן שהבחין בהתנעת הרכב בשעה 01:51 לערך, הודיע למוקד 100 על גניבה.

הנער, כך מתואר בכתב האישום, נסע על שדרות יוספטל בבת ים לכיוון מזרח, פנה במחלף יוספטל לכביש 20, איילון צפון, והמשיך בנסיעה לכיוון צפון, וזאת כאשר דולקים אחריו ניידות ואופנועי משטרה עם אורות כחולים ומהבהבים וסירנות.

משהבחין אחד השוטרים בקטין פונה מזרחה לכביש המחבר בין איילון צפון לקריית שאול בתל אביב, ירד לשול הדרך ועקף אותו על מנת לחסום את דרכו, עצר את הניידת ויצא ממנה. בתגובה, האיץ הקטין את נהיגתו ברכב, התנגש בעוצמה בניידת מאחור והמשיך בנהיגתו הפרועה. מעוצמת הפגיעה בניידת, הוסטה הניידת למרכז הכביש.

"סכנה לחיי אדם"

הקטין, כך על פי המדינה, המשיך בנהיגתו הפרועה והמסוכנת ברחובות העיר תל אביב, כאשר הוא פוגע עם הרכב בשני רכבים שהשתמשו בדרך.

כאשר הגיע הנאשם לצומת הרחובות שדרות רוקח וירוחם משל לכיוון צפון, פגע הנאשם עם הרכב בצדו הימיני של אופנוע רכוב ע"י ת.ב. והמשיך בנהיגתו הפרועה והמסוכנת. מעוצמת הפגיעה נפל ת.ב. מהאופנוע, נחבל ברגלו והתפנה מהמקום לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

בכתב האישום מצוין כי אותו שוטר אשר ניסה לחסום את הקטין מוקדם יותר, העמיד את הניידת בה נהג לרוחב הכביש ברחוב משמר הירדן פינת טבנקין ופרס דוקרנים, במטרה לעצור את הנאשם. הנאשם האיץ את נהיגתו הפרועה והמסוכנת לעבר הניידת, עלה על הדוקרנים, והתנגש בעמוד תאורה בסמוך, שם נעצר.

בבקשת המעצר צוין, כי "המשיב נכנס לשטחי מדינת ישראל, גנב רכב ונהג בו במהירות מופרזת, פגע ברכבים שהשתמשו בדרך וסיכן בנהיגתו הפרועה חיי נהגים אחרים שנסעו בכביש. כל זאת כאשר אינו מחזיק בהיתר כניסה לארץ ואינו מחזיק ברישיון נהיגה".


עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות