במקום לטפל בילד שנפגע – המתנדב היכה אדם שפגע ברכבו

ביהמ"ש החליט לבטל את הרשעתו של הנאשם בפלילים ודן אותו לעבודות לתועלת הציבור למשך 200 שעות: "הוא מצא להתעשת, להודות במעשה וליטול אחריות"
אייל חן |
צילום: פלאש 90

ארגוני ההצלה למינהם בדרך כלל מסייעים לאזרחים שנפגעים, אך לפעמים יש מתנדבים שעושים את ההפך הגמור.

תושב בני ברק בן 52, שהיה בדרך לעזור שילד שנפגע בעיר, תקף אדם שנתן מכה לרכבו במכות אגרוף.

שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, ענת יהב התחשבה בנאשם והחליטה לבטל את הרשעתו של המתנדב בפלילים והורתה לו לבצע עבודות לתועלת הציבור בהיקף של 200 שעות בבית אבות ולפצות את המתלונן ב-2,000 שקלים.

על פי עובדות כתב האישום, נסע המתנדב ברכבו בבני ברק, בדרך לטפל בילד שנפגע.

בדרך חש שאדם פגע ברכבו ובתגובה במקום להמשיך בדרכו לטפל בילד, עצר הנאשם את רכבו, יצא בצורה מאיימת, התקדם לעבר המתלונן והכה אותו במספר מכות אגרוף לפניו. כתוצאה מכך נשברו משקפי הראייה של המתלונן.

בשירות המבחן טען הנאשם כי בדיעבד הוא מבין שלא היה צריך לצאת מרכבו אלא להמשיך ולטפל בילד שנפגע והיה זקוק לעזרה.

כמו כן הוא ביטא חרטה על כך שניהל הליך הוכחות בבית המשפט וכן על כך שהילד שנפגע, לא קיבל עזרה רפואית.

עוד ציין בפני שירות המבחן כי התנהגות אלימה זו אינה אופיינית לו וכי הוא חש בושה על כך.

נסיבות מקלות

התביעה המשטרתית ציינה כי הנאשם בהליכים מקדמיים, לא הסכים לכל הצעה שהועלתה על ידי התביעה, גם לא להסדר מותנה ועמד על זכותו לנהל הוכחות עד תום.

אולם בשלב מסוים ועוד קודם שהשלים טיעוניו הוא מודה בעבירות שבהן הורשע וכי הוא הביע חרטה והבין את משמעות מעשיו ונוכח כך, התביעה הסכימה לביטול הרשעתו של הנאשם בדין.

השופטת ענת יהב שבסופו של דבר החליטה להתחשב בנאשם ציינה כי מדובר בפגיעה נמוכה בערכים המוגנים שכן הנזק שנגרם למשקפי המתלונן עלו כדי 180 שקלים ותקיפתו לא הביאה לחבלה של ממש או הייתה אלימה, אם כי מדובר באלימות מבזה אל מול קהל אנשים גדול שהלך והצטבר. "לא בנקל, ולאחר ניהול הוכחות יטה בית המשפט לבטל הרשעה, אולם מקרה זה שבו הנאשם, לאחר מתן הכרעת הדין ואל מול גורם פורמאלי של המדינה, מצא להתעשת, להודות במעשיו, ליטול אחריות ואף להירתם להליך טיפולי הכולל רכיב של"צ וצו מבחן, יש בכך פרמטרים חשובים שיש להתחשב בהם", כתב השופטת בהחלטתה.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת יהב


עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות