אהבה אלימה – כתבי אישום הדדיים נגד בנות זוג

ביהמ"ש גזר על אחת מבנות הזוג עבודות שירות על תקיפת חברתה והורה לה לשלם קנס של 2,500 שקלים. זאת, במסגרת הליכים הדדים של אלימות בין שתי הנשים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

אהבה קשוחה.

שתי נשים תושבות המרכז שנמצאות במערכת יחסים מספר שנים מדי פעם מאבדות את השליטה עד כה הוגשו נגד אחת 3 כתבי אישום בגין מעשי אלימות נגד חברתה שגם זו שוחררה לא מכבר מהכלא בגין עבירות אלימות כלפיה. כעת בית המשפט שלח את הראשונה לחצי שנה עבודות שירות וקנס של 2,500 שקלים והיא חתמה גם על התחייבות להימנע מביצוע עבירת אלימות למשך 3 שנים ואם תעבור על כך היא תשלם 5,000 שקלים.

על פי עובדות כתב האישום היו הנאשמת, בת 51 והמתלוננת בנות זוג והתגוררו יחד בדירה במרכז הארץ, במהלך ויכוח נטלה הנאשמת רמקול שהיה במקום והכתה באמצעותו בראשה של המתלוננת. כתוצאה ממעשיה, נגרם למתלוננת דימום בראשה. במקרה אחר שהתה הנאשמת בדירה עם המתלוננת, כשהיא תחת השפעת אלכוהול ובין השתיים התפתח ויכוח בנוגע למוזיקה ששומעת המתלוננת וזאת השליכה מפתח אשר פגע בראשה של המתלוננת.

לחובת הנאשמת שתי הרשעות קודמות בעבירות איומים וחבלה כאשר פעם אחת איימה על בת זוגה באמצעות סכין והושת עליה עונש מאסר מותנה ואילו בהרשעתה האחרונה, על רקע ויכוח ביניהן נטלה הנאשמת סכין יפני וחתכה את המתלוננת בידה וברגלה. בגין הרשעה זו, הושת עליה עונש מאסר בפועל בן שנה. ואילו המתלוננת שוחררה לאחרונה מעונש מאסר, בגין עבירות אלימות נגד הנאשמת. כאשר שוחחה עם שירות המבחן תיארה בפניהם כי הן מנהלות משק בית משותף והיא איננה חוששת מפניה.

"ביתו של אדם  – מבצרו"

התביעה המשטרתית ציינה בטיעונים לעונש כי העונשים שהושתו בעבר על הנאשמת בגין ביצוע עבירות קודמות, לא הרתיעו אותה מלשוב ולבצע עבירות אלימות כלפי אותה המתלוננת וכן עבירות אלימות במשפחה הן בבחינת "מכת מדינה" ובתי המשפט ציינו לא אחת כי יש להעביר מסר ברור ומרתיע במטרה להילחם בתופעה ועתרה להשית על הנאשמת עונש מאסר בפועל שלא יפחת מ- 18 חודשים, מאסר מותנה, קנס כספי ופיצוי למתלוננת. הנאשמת עצמה הביעה חרטה על מעשיה, ביקשה מבית המשפט לתת לה הזדמנות וציינה כי מה שרצתה תמיד זה "לעבוד כמו בן אדם".

השופט ארז נוריאלי ציין בגזר הדין כי הנאשמת פגעה הנאשמת בערכים חברתיים שעניינם שמירה על גופו, בטחונו, כבודו, בריאותו, ושלוות נפשו של בן משפחה בתוך התא המשפחתי, בפרט במקום שאמור להיות ביתו מבצרו ולספק לו הגנה מרבית, אולם החליט לבסוף להסתפק בעבודות שירות וכן מאסר על תנאי וקנס.

"בשל הרצון לאפשר לנאשמת להמשיך ולקיים אורח חיים נורמטיבי, אשית עליה עונש מאסר אשר ירוצה בדרך של עבודות שירות. לצד זאת, יוטלו על הנאשמת עונשי מאסר מותנים משמעותיים, התחייבות וקנס, במטרה לחדד בפניה כי הפעלת אלימות נוספת לא זו בלבד שתביא לכליאתה מאחורי סורג ובריח לתקופה ממושכת אלא אף להטלת סנקציות כספיות", כתב השופט נוריאלי בגזר הדין.


לצפייה ודירוג כבוד השופט ארז נוריאלי


עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות