הודה במשטרה והכחיש במשפט – השופט החליט לזכות

ביהמ"ש החליט על זיכויו של נאשם בתקיפה אף שהודה בפני חוקרי המשטרה ואף תועד בעת מעשה במצלמות ההבטחה. השופט: "התביעה לא הרימה את נטל ההוכחה"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

האם הודאה במשטרה וסרטון וידאו של צעיר הנאשם בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש, זאת לאחר שיצא מחניון מבלי לשלם ו'דחף' עם רכבו את המאבטח שנפצע, מספיקה להרשעה?

כנראה שלא, לאחר שהשופט אלכס אחטר, לאחרונה זיכה את הצעיר וציין כי למרות שגרסת הנאשם בבית המשפט הזויה, התביעה לא הביאה מספיק ראיות להוכחת אשמתו.

על פי כתב האישום, נהג הנאשם ברכב מסוג "מזדה" ועבר דרך מחסום היציאה של חניון הקניון וזאת מבלי לשלם ואף לא נענה לקריאות "עצור" של אחראי משמרת האבטחה.

בהמשך לכך, משלא נענה הנאשם לקריאות העצור, חסם המתלונן בגופו את היציאה מהקניון על מנת למנוע מהנאשם להימלט עם רכב, או אז, "דחף" אותו הנאשם באמצעות הרכב מהיציאה מהקניון ועד לכיכר הסמוכה ופגע ברגלו של המתלונן וגרם לו כתוצאה מכך לחבלות.

הנאשם עצמו שנחקר תחת אזהרה, כפר בעבירות בהן הוא נחשד.

לדבריו, הוא לא התכוון לדרוס אף אחד ולא דרס אף אחד הוא בדיוק יצא מהשער ראה אדם לבוש בבגדים שחורים, באותה תקופה הוא היה חייל מישהו צעק לו לעצור והוא נבהל מהמצב לא זיהה מי זה ונסע.

במשטרה הוא עוד אישר שהאוטו בו נהג שייך לאביו וטען שהיו איתו שני אנשים שרצו טרמפ.

כאשר נשאל מדוע חברו החזיק את המחסום ביציאה מהחניה השיב שזה לא חברו והוא לא יודע מי זה.

עוד הוסיף כי ראה את הבחור שאומר לו לעצור וטען שנבהל, פחד על חייו, והמשיך בנסיעה.

גם בסרטון השלישי שהוצג בפניו הכחיש הנאשם כי ידע שהפונים אליו הם שומרי הקניון וסבר שמדובר באנשים שרוצים לפגוע בו.

במשפט הוא כבר הכחיש את המיוחס לו וציין שאין לו כל קשר לפרשה.

הוא גם לא חשף את פרטיהם של אלה שנסעו עמו, אישר שהרכב בבעלותו של אביו, אך לא ידע מי נהג ברכב במועד זה.

הוא גם אישר בעדות פעם אחר פעם שהוא מגן עליהם, הוא מכיר אותם והוא בוחר באופן מודע לא לספק פרטים כלשהם לגביהם.

בלי הוכחות מספקות

התביעה, הפנתה במסגרת סיכומיה להודעות המתלונן במשטרה ולסרטון של מוקד האבטחה, וטענה כי עמדה בנטל המוטל עליה בהליך הפלילי והוכיחה מעבר לכל ספק סביר, שאכן הנאשם עבר את העבירה המיוחסת לו בכתב האישום. התובע ביקש שלא לתת אמון בגרסת הנאשם לרבות זו שנשמעה בבית המשפט שכן לטעמו מדובר בגרסה אותה כינה "הזויה".

השופט אחטר שקיבל את טענת התביעה רק בכך שגרסתו של הצעיר בבית המשפט היתה הזויה, אולם זיכה אותו מחמת הספק וציין בהחלטתו כי בסרטון לא נראה הנאשם כמי שנוהג ברכב וכאמור האדם הנוסף, זה שאחז במחסום, לא אותר וכן הנאשם לא זוהה על ידי מי מעדי התביעה כמי שנהג ברכב, לא נערך מסדר זיהוי, חי או תמונות, ולא נמצא בראיות המאשימה מידע מודיעיני שיש בו כדי לקשר בין הנאשם לבין מי שנהג בפועל ברכב בעת האירוע מושא הליך זה.

"התביעה לא הביאה ראיות ולא הסבירה כיצד היא מלכתחילה חשדה בנאשם כמי שנהג ברכב. חוליה חסרה זו היא החוליה המקשרת היכולה הייתה להוות דבר מה נוסף להודאת החוץ של הנאשם אך המאשימה לא הוכיחה זאת, אפילו לא בזיהוי הנאשם על ידי העדים, כך שלמעשה, אין בפניי כל ראיה הקושרת את הנאשם דווקא לנהיגה ברכב מלבד הודאתו. מאחר וגם בזו מסר הנאשם גרסה הזויה, הרי שלא ניתן לאמת את הפרטים שמסר באמצעות הסרטון", כתב השופט אחטר.

עוד הוסיף: "על פי הסרטונים, המחסום של החניון בפירוש עובד ובבירור ניתן להבחין שמדובר במאבטחים של הקניון. ככל שגרסאות הנאשם הזויות, אין הן יכולות להחליף את הדרישה מצד המאשימה להוכיח את טענותיה בראיות ואולם, זאת המאשימה לא עשתה".


לצפייה ודירוג כבוד השופט אלכס אחטר


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות