פעל נגד אישי ציבור בחברה החרדית ונידון ל-42 חודשי מאסר

משה איראם הורשע, ע"פ הודאתו, כי ביצע את העבירות על מנת להרתיע את אישי הציבור ולמנוע מהם מלקדם פסיקותיהם. בין קורבנותיו – ח"כ מאיר פרוש
רונן לוי |
גבר חרדי (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה)

בית משפט השלום בירושלים גזר על משה איראם שהורשע, על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בגין פעילותו כנגד אישי ציבור בכירים בחברה החרדית, שלוש שנים וחצי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כספי בסכום של 15 אלף שקל לכל אחד מנפגעי העבירה.

על פי כתב האישום המתוקן, במהלך החודשים אוגוסט עד דצמבר בשנה שעברה, פעל משה איראם כנגד אישי ציבור בכירים בחברה החרדית, בין היתר, נגד חבר הכנסת מאיר פרוש, בעצמו ובאמצעות הפעלת אנשים מטעמו וביצע עבירות שונות כנגדם: תקף, ביזה, איים עליהם, ובשני מקרים סחט בכוח ובאיומים, כל זאת ממניע אידיאולוגי, על מנת להרתיע אותם מלפעול ולקדם בציבור את עמדותיהם ואת פסיקותיהם ההלכתיות.

הנאשם הורשע בביצוע עבירות של סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין ובעבירת נוהג במת שלא בכבוד.

בשלב הטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות, להשית על הנאשם ארבע שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי משמעותי לנפגעי העבירה.

הפרקליטות טענה כי הנאשם אדם מעצורים, הפועל מתוך תפיסת עולם קיצונית ומעוותת אשר במסגרתה ביצע שורה של מעשי אלימות שנועדו לכפות את עמדותיו ותפיסותיו הקיצוניות על מנהיגי הציבור החרדי בתחומים שונים.

כמו כן, טענה הפרקליטות כי הנאשם ביצע את המעשים כאשר שני מאסרים מותנים בעבירות איומים, תלויים ועומדים נגדו.

במסגרת התיק הואשם גם אלחנן אורן בגין פעילותו נגד אנשי ציבור בכירים בחברה החרדית, התיק בעניינו מתנהל בבית המשפט.

עוד בחדשות: נעצר חשוד בביצוע עבירות מין בנערות בנות 13-17

הסכנות ברשת אורבות לבני הנוער בכל מקום: תושב גן יבנה, בן 28, נעצר בחשד לביצוע עבירות מין בנערות בנות 13-17, תיעוד המפגשים המיניים איתן והפצת הסרטונים בעמוד האינסטגרם שלו. החשוד הציג עצמו באינסטגרם כ"jocker" או "dady" תחת הכיתוב "הכלבות שלי".

לפני מספר חודשים נפתחה חקירה עם קבלת מידע בגין חשד לעבירות מין שביצע חשוד בנערות. עפ"י החשד, הגבר נפגש עם הקטינות, ביצע בהן עבירות מין, תיעד והפיץ בעמוד האינסטגרם שלו. בכל פעם שהעמוד שלו נסגר, החשוד פתח עמוד חדש, כך מספר פעמים. עוד עלה כי החשוד הציג עצמו בפרופיל עמוד האינסטגרם שלו תחת הכיתוב "הכלבות שלי" ותחתיו תמונות בעלות תוכן מיני בוטה.

החשוד, בן 28 מגן יבנה, אותר ונעצר ע"י בלשי היחידה והובא לחקירה. בדיון שהתקיים בבימ"ש השלום בראשל"צ הוארך מעצרו של החשוד ב-7 ימים נוספים.


עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות