תושב טייבה נאשם: נתן לילדים לירות בנשק בחצר

פהא מוגרבי, 25, עומד לדין בביהמ"ש המחוזי בלוד לאחר שנתן לקרובי משפחתו, בני 11 ו-4 לירות באקדח, על אף גילם הצעיר. הפרקליטות מבקשת להותירו במעצר עד תום ההליכים
רונן לוי |
אילוסטרציה Envato

לאימוני ירי אין גיל. לבית המשפט המחוזי בלוד הוגש כתב אישום כנגד פהא מוגרבי, בן 25 מטייבה, זאת לאחר שנתן לקרובי משפחתו בני 11 ו-4 לירות באקדח בחצר ביתו. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים.

מכתב האישום שהוגש עולה כי במהלך חודש ספטמבר האחרון מוגרבי שהה בביתו יחד עם שני קרובי משפחתו הקטינים. בשלב מסוים מוגרבי לקח לידיו אקדח FN טעון ודרוך ונתן אותו לקרוב משפחתו בן ה- 11. בהמשך לכך ביצע עמו ירי מהאקדח כשהוא מחזיק את האקדח בעוד הקטין לוחץ על ההדק, ולאחר מכן העביר את האקדח לקרוב משפחתו בן ה-4 וירה עמו לעבר קיר חצר הבית.

במקביל לכתב האישום המייחס למוגרבי ביצוע עבירות של נשיאת נשק, ירי מנשק חם באזור מגורים ומעשה פזיזות ורשלנות בכלי יריה, הגישה הפרקליטות בקשה להארכת מעצרו, במסגרתה טענה בין היתר כך: "מעבר לסיכון הטמון בנשיאה וירי באזור מגורים הרי בענייננו המשיב נתן אקדח טעון לילדים רכים אשר ירו בעצמם, כאשר פוטנציאל הנזק והחשש לחיי אדם מתעצם. המשיבה תטען כי חשיפת ילדים לנשק – כל שכן ביצוע ירי של ממש – פוגעת בילדים עצמם ומסלילה אותם לעולם של אלימות ופשע כבר מילדות תוך שהופכת את המעשה הפלילי להתנהגות לגיטימית, ואף עידוד וחינוך להתנהגות כזו".

עוד בפלילים: ערעור על עונש הפסיכולוג שהורשע במעשים מגונים

לבית המשפט העליון הוגש ערעור על קולת עונשו של עידן קוסובסקי, פסיכולוג חינוכי, שהורשע בביצוע מעשים מגונים בשש הזדמנויות שונות, בשני קטינים בהם טיפל, ונידון לעונש של כ-4.5 שנות מאסר.

בערעור, צוין כי בשל הפגיעה המשולשת באמון ובביטחון הקטינים שנפגעו, הוריהם ששלחו אותם למי שאמור היה לשמור עליהם מכל משמר ולהבטיח להיטיב את שלומם, והציבור הרחב הזקוק לשירותים החיוניים של המטפלים הפסיכולוגיים, בשל הצורך להגן על שלומם של קטינים ולאפשר להם מרחב מוגן לטיפול בהתפתחותם הרגשית, ההתנהגותית והאישיותית, ונוכח הקושי החברתי והנפשי הרב לחשוף מעשים מעין אלו, כאשר מעשה מעורר פלצות שכזה נחשף.

"על בית המשפט הנכבד להתייצב להגנתם של הקטינים, ולהעביר מסר כפול: הרתעתי – לבל אנשים שהופקדו על טיפול בקטינים, כדוגמת המשיב, ינצלו את מעמדם וכוחם לרעה לצורך סיפוק יצריהם השפלים; ולנפגעי תקיפה מינית קטינים והוריהם – שגופם אינו הפקר ובית המשפט פועל להגן עליהם, מקום שבו כל גורם מטפל האמון על ביטחונם ושלומם מעל בתפקידו", נכתב בערעור.


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות