אישום: הרכב הממוגן ששימש עבריין עבר טסט במרמה

לביהמ"ש השלום בנתניה הוגש כתב אישום נגד ניסים מנדלר, תושב העיר בן 48, בטענה כי רכבו מוגן באופן בלתי חוקי ועבר טסט במרמה
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט השלום בנתניה הוגש כתב אישום כנגד ניסים מנדלר, בן 48 מנתניה, זאת לאחר שרכבו אשר שימש בין היתר את מור מסיקה, צעיר בן 24 שנחשב לעבריין מסוכן בנתניה, ניצל משלושה ניסיונות חיסול תוך כמה חודשים, הורד מהכביש שלוש פעמים לאחר שמוגן באופן בלתי חוקי ועבר טסט במרמה.

מכתב האישום שהוגש עולה כי בחודש ספטמבר 2021 מנדלר רכש רכב מסוג טיוטה לנד קרוזר. בסמוך לכך בוצעו ברכב שינויים מבניים באופן בלתי חוקי כך שבין היתר הותקנו בו אמצעי מיגון שונים, וחלונות הרכב הוחלפו בחלונות ממוגנים שחלקם לא ניתנים לפתיחה.

מספר חודשים לאחר מכן הרכב הממוגן נתפס על ידי המשטרה והוצאה לגביו הודעת איסור שימוש למשרד הרישוי בעקבות השינויים המבניים הלא- חוקיים שבוצעו בו. זאת ועוד, מכיוון שמנדלר ידע שבשל אותם שינויים הרכב לא יצלח את מבחן הרישוי, השיג רכב שדומה לרכב הממוגן והתקין לו לוחית זיהוי עם מספר הרכב הממוגן. מספר ימים לאחר מכן הרכב הובא למכון רישוי בהרצליה וצלח את הטסט כך שמנדלר או מי מטעמו קיבלו עבורו רישיון רכב. בהמשך לכך, במהלך שנת 2022 הרכב הממוגן הורד מהכביש ע"י המשטרה פעמיים נוספות, פעם אחת כאשר מור מסיקה נהג בו, ופעם שנייה בעת ישב במושב האחורי.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של שינוי זהות של רכב או חלקי רכב בצוותא חדה וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בצוותא חדא. לצד כתב האישום הוגשה גם בקשה לחילוט הרכב הממוגן.

עוד בפלילים: בני זוג חשודים בהעלמת הכנסות מחשבון בנק בחו"ל

בני הזוג יואש וזהבה שפירא, גמלאי של משרד הביטחון ועורכת דין המתגוררים בפתח תקוה, חשודים בהעלמת הכנסות של מאות אלפי שקלים מריבית ודיבידנד שמקורן בחשבון בנק שהם מחזיקים בחו"ל.

בני הזוג נעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים בבית משפט השלום בבת ים. יחד עימם נעצר בנם, אביב שפירא, עובד בתעשייה האווירית, החשוד שלא דיווח על הכנסות מריבית ודיבידנד שמקורם בחשבון בנק בחו"ל. עוד נעצר מייצגם של בני הזוג מול רשויות המס, יהודה בדיחי, החשוד בסיוע להתחמקות מתשלום מס.

ממידע שהתקבל במסגרת חילופי מידע בין מדינות למטרות אכיפת מס עלה כי החשודים מחזיקים בחשבון בנק בחו"ל ובו יתרה של כ- 2.1 מיליון דולר. עם קבלת המידע נפתחה חקירה של פקיד שומה חקירות מרכז ועם המעבר לשלב החקירה הגלויה נערכו חיפושים ונתפסו מסמכים בבתי החשודים ובמשרדים של מייצגם בפני רשויות המס.

מהחקירה עד כה עולה כי בני הזוג לא דיווחו על הכנסות של מאות אלפי שקלים מריבית ודיבידנד שמקורן בחשבון הבנק בחו"ל בדו"חות השנתיים שהגישו לשנים 2017-2020. עוד עולה כי המידע אודות הכנסות אלו היה זמין למייצג של בני הזוג בפני רשויות המס והוא בכל זאת לא כלל אותו בדו"חות. כמו כן, עולה מהחקירה כי בנם של בני הזוג לא הגיש דוחות שנתיים לרשויות המס, על אף שהחזיק בנכסים בחו"ל ששווים גבוה מ-1.9 מיליון שקלים.


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות