האם שוטרת הועלתה בדרגה בגלל קשרים אינטימיים עם המפקד שלה?

קצין משטרה, שניהל רומן עם סגניתו, נידון לנזיפה חמורה ולהורדה בדרגה למשך 3 חודשים זאת לאחר שסייע לקדם אותה בדרגה והמליץ עליה: "שוטרת מקצועית"
רונן לוי |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

קצין משטרה שקיים קשר אינטימי עם סגניתו, נידון לאחרונה לנזיפה חמורה והורדה בדרגה למשך 3 חודשים, זאת לאחר ששיקר למפקדו אודות מערכת היחסים וכן מילא עבורה טופס הערכה בה מן הסתם היא קיבלה את הציון הגבוה ביותר בה כתב בין השאר: "מדובר בשוטרת איכותית מקצועית".

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, במשך כחצי שנה, בזמן שהקצין שימש כמפקדה הישיר של א., התקיים ביניהם קשר אינטימי, שהחל על רקע יחסי העבודה שהתקיימו בין השניים.

במהלך הקשר, הם נפגשו מחוץ לשעות העבודה, בביתה.

בשלב מסוים, מפקדו של הנאשם, קיבל דיווח משוטרים על כך שהשניים שהו במשרד יחד כאשר דלת המשרד סגורה.

בעקבות זאת, המפקד ערך בירור עם השניים ועם כל אחד מהם בנפרד, והשניים הכחישו מכל וכל כי קיים קשר ביניהם שחורג מעבר ליחסי עבודה ויחסי המרות בין השניים.

לאחר מכן בתקופת הקשר האינטימי ובעוד הנאשם משמש כמפקדה הישיר הוא מילא וחתם על מסמכים בעניינה של א. וכן ערך לה ראיונות, לרבות במהלך תקופת הקשר האינטימי, מילא הנאשם טופס הערכת תפקוד בתום תקופת שירות והעניק לה את הציון 7 (הציון הגבוה ביותר) והמליץ להמשיך את שירותה בחיל לתקופה בלתי קצבה, ובנימוקים כתב: "שוטרת יוצאת דופן ביכולותיה והישגיה" כמו כן חתם הנאשם על המלצה להעלאה בדרגה וזו אכן הועלתה בדרגה, חודש לאחר מכן.

"לרגש חוקים משלו"

התביעה הבהירה את ההיגיון העומד בבסיס האיסור בקיום יחסיים בין מפקד לפקודה.

לטענתה, קיימים שני טעמים מדוע יחסים בין מפקד לפקודה אינם הולמים. ראשית, קיים חשש לניצול הסמכות הפיקודית לרעה ע"י הגורם הבכיר בקשר ובמקביל לניצול לרעה של הזוטר את המעמד החדש המעמד האישי שלו מול הבכיר בתוך המערכת האישית/פיקודית.

הטעם השני הוא ניגוד העניינים המובנה והחשש לפגיעה בטוהר המידות של השירות הציבורי.

השופטים שהסתפקו בנזיפה חמורה ושלושה חודשי הורדה בדרגה ציינו כי הנאשם גרם לפגיעה בתדמית המשטרה, בהיררכיה הפיקודית בתוך היחידה, בהרגשה שישנם מקורבים יותר ובמסגרת שיקוליו, המפקד לוקח בחשבון גם שיקולים זרים ופסולים – הקשר האישי, במקום לשקול שיקולים מקצועיים בלבד.

"כמובן שבמקרה שלנו קיימת חומרה נוספת בכך שהנאשם שיקר למפקדו שפנה אליו ושאל אותו בנוגע לקשר בינו לבין א. לנאשם היו די הזדמנויות להפסיק את הקשר, אך יכולתו לא עמדה לו לבצע את הניתוק. הוא עצמו תיאר כיצד הבין בראש שיש להפסיק את הקשר אך לרגש חוקים משלו", ציינו השופטים בגזר הדין.


עו"ד סיוון כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות