האם גירוש מהארץ הוא העונש הראוי למטפלת שהתעללה בקשישה?

לפני כחודשיים הוגש כתב אישום חמור נגד עובדת סיעודית מאוזבקיסטן על התעללות במטופלת וגניבת רכושה. כעת הציע ביהמ"ש לשקול גירושה בתמורה לסגירת התיק
רונן לוי |
אשרה הומניטרית - מה צריך לדעת » מדריך obiter
עובדת סיעוד (למצולמות אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

לפני כחודשיים הוגש כתב אישום חמור נגד שקנוזה זמולוב, בת 45, מטפלת סיעודית מאוזבקיסטן, לאחר שבזזה את כל רכושה של קשישה בת 94 והתעללה בה והותירה אותה ללא כל חפץ או מלבוש, מלבד בגדים לגופה, ומבלי כל ציוד בסיסי וחיוני לניהול חיים. אתמול בית המשפט הציע לפרקליטות לשקול את אפשרות גירושה של הנאשמת מהארץ ובכך לסיים את התיק.

מכתב האישום שהוגש נגד המטפלת על ידי פרקליטות מחוז תל אביב עלה כי במשך כשנתיים וחצי שבהן עבדה זמולוב כמטפלת סיעודית של הקשישה היא פעלה לבזוז את רכושה ולהפכה לחסרת כל, תוך פגיעה בנפשה ובבריאותה. כך למשל, צוין בכתב האישום שבשעה שהקשישה ישנה במיטתה, בשבע הזדמנויות שונות בלילות, בזזה זמולוב את רכושה של הקשישה ונטלה ממנה חפצים בעלי ערך כמו טלוויזיה, ריהוט, רדיאטורים, כלי ומכשירי מטבח, קריסטלים, רדיו, טלפון נייח, ספרים ואלבומי תמונות, כל בגדיה של המתלוננת ובכלל זה הלבשה תחתונה ונעליים, ארנק עם כסף מזומן ותעודות, חיתולים ומוצרי היגיינה.

בשל מצבה העגום של הקשישה, רכשו עבורה שכנותיה, וכן אחייניתה, מוצרים משלימים. שכנותיה אף רשמו את מספרי הטלפון שלהן על גבי פתק בדירה על-מנת שהקשישה תוכל להסתייע בהן בעת מצוקה. כמו כן, אחיה של הקשישה שכר עבורה שירותי שמירה בלילות משעה 22:00 ועד שעה 3:30. באחד הלילות, לאחר השעה 3:30 במהלך שנתה של הקשישה, ומשסיים השומר את תפקידו, נטלה זמולוב את כל החפצים המוזכרים והעלימה את הפתק עם מספרי הטלפון של שכנותיה של הקשישה על מנת שלא תוכל להסתייע בהן.

ממתינים לתשובת הפרקליטות

בלילה אחר, בשל גניבת הדברים מדירתה, שכבה הקשישה לישון במיטתה בעודה אוחזת תיק עם חפציה האישיים קרוב לגופה. סמוך לאחר שנרדמה, נכנסה זמולוב לחדרה ונטלה ממנה את התיק, את השעון שענדה על פרק כף ידה, וכן ניתקה מהחשמל רדיאטור ששימש את הקשישה ונטלה אותו, כמו גם כרית שהייתה תחת רגליה, ושמיכה שהתכסתה בה.

בימים אלה מתנהלים הדיוני בבקשת הפרקליטות להאריך את מעצר המטפלת עד לתום ההליכים המשפטיים. בדיון שהתקיים אתמול, ביקש הסנגור לשלוח את מרשתו לבדיקה בתנאי הסתכלות והוא הציע לפרקליטות בתום הבדיקה שיגרשו אותה מהארץ. בפרקליטות ביקשו מנגד כי הם לא יסכימו לעיכוב של העדות המוקדמת. בינתיים במהלך הדיון, גם שופט המחוזי בתל אביב, שמואל מלמד, הציע לצדדים לשקול אפשרות גירושה של הנאשמת מהארץ, וזאת כמובן בהסכמת הפרקליטות וביקש מהם עד למועד הדיון הבא שיתקיים בעוד כחודש, לקבל תשובה לגבי הצעת הגירוש.


לצפייה ודירוג כבוד השופט שמואל מלמד


עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות