השוטר איים על הנער: "רוצה אני אירה בך יא טמבל?"

לביהמ"ש השלום בראשל"צ הוגש כתב אישום נגד שוטר סיור שאיים על מספר קטינים, בני 15-17, שנסעו ברכב בצורה חשודה. בדוח הפעולה טען כי הנערים ניסו לדרוס אותו
נעמה כהן |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

מדי פעם אנחנו שומעים על שוטרים אלימים שמאיימים על אזרחים, נגד אחד כזה הוגש השבוע כתב אישום לבית משפט השלום בראשון לציון. בכתב האישום צוין, כי דרך את נשקו לעבר נערים ואיים כי ירה לעברם בעת שעצרו את רכבם לבקשתו.

על פי כתב האישום, במהלך משמרת סיור שגרתית קיבל הנאשם דיווח בקשר כי נהג נוסע לא כשורה כשהוא אוחז במכשיר טלפון נייד. באותו הזמן עשו את דרכם ברכב מהבריכה לביתם חמישה קטינים בגילאי 17-15, הנאשם הבחין ברכב, רץ לעברו תוך שהוא צועק "עצור", בתגובה לכך הרכב נעצר והנאשם הלם באמצעות ידיו על מכסה המנוע של הרכב וצעק לעבר הנהג הקטין "מה יא בן זונה, רוצה אני אירה בך יא טמבל, ניסית לדרוס אותי יא בן שרמוטה, יא מזדיין?".

נוסעי הרכב ההמומים הרימו בתגובה את ידיהם כלפי מעלה באופן מתגונן. הנאשם שלף במהירות את אקדחו, דרך אותו וכיוון אותו לעבר הקטינים שישבו בקדמת הרכב. הקטינים שיצאו מהרכב טענו בפני השוטר כי לא הייתה להם כוונה לדרוס אותו אך השוטר המשיך לכוון לעברם את האקדח. לאחר מכן תיאר השוטר בדיווח בקשר, בפני שוטרים אחרים שהגיעו למקום ובדוח הפעולה הכוזב שכתב כי הקטינים ניסו לדרוס אותו.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של איומים, מעשה פזיזות ורשלנות בנשק ושיבוש מהלכי משפט.

עוד בכותרות: התירוץ של הנהג שנתפס דוהר במהירות 243 קמ"ש

במצעד התירוצים לשוטרים קיבל תושב הצפון, בן 31, את אחד המקומות הראשונים כאשר אמר לשוטר שתפס אותו נוהג במהירות 243 קמ"ש ברכב שעבר שיפורים: "כפרה עליך תן לי קצת כבוד, מישהו מת אני הולך להחייאה". בימים האחרונים בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה הרשיע אותו במיוחס לו.

כנגד הנאשם, הוגש כתב האישום על ידי יחידת התביעות תעבורה מרכז, לפיו בשעת בוקר נהג ברכב פרטי מסוג פולקסווגן, בכביש 6 מדרום לצפון במהירות 243 קמ"ש במקום בו מותרת מהירות מרבית של 120 קמ"ש. מבדיקה של השוטר עלה כי נערכו שינויים ברכב בין השאר קיימת מערכת דלק מקבילה ונוספת למערכת הדלק המקורית הכוללת מיכל דלק, משאבה וצנרת דלק ומערכת ניהול, מערכת לשיפור והתאמת זמני התגובה של דוושת ההאצה ברכב, וכן מערכת מחשב פריצה ושדרוג תוכנת ניהול מנוע, שהותקנה בניגוד לתוכנה המקורית של יצרן הרכב.

בעדותו בבית המשפט ציין שוטר התנועה כי כאשר התנועה היתה דלילה בכביש, הבחין ברכב הנאשם, כאשר לצדו בצד ימין נסע אופנוע, הוא כיוון הממל"ז למרכז חזית הרכב ומדד מהירות של 248 קמ"ש לפני הפחתה. לאחר שנעצר אמר בין השאר "טעיתי אני מתנצל… כפרה עליך תן לי קצת כבוד, מישהו מת אני הולך להחייאה, שותק לא מדבר, יש לי הגבלת מהירות מהחברה, נסעתי מאה ושמונה, תמחק את זה (הצביע לכיוון הנתונים בממל"ז) תעשה מאה ועשרים מאה וארבעים".


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות