האם השוטרים הפלילו אדם כי סירב לבדיקת "ינשוף"?

כתב אישום הוגש נגד שני שוטרים מאזור הצפון המייחס להם שיבוש הליכי משפט והמצאת פרטים נגד נהג בכדי כדי להצדיק את העמדתו לדין פלילי
גילי סיוון-כהן |
פעילות שוטרי התנועה. צילום: דוברות המשטרה

האם על מנת להגיש כתב אישום נגד אדם שסירב לבדיקת 'ינשוף', כל האמצעים כשרים?

בימים האחרונים הוגש נגד שני שוטרים (שוטר ושוטרת) מאזור הצפון כתב אישום בגין שיבוש הליכי משפט לאחר שבדו"ח הפעולה המציאו דברים שלא אירעו במציאות על מנת להצדיק בדיקת ינשוף.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי מח"ש, שני השוטרים הבחינו ברכב שעומד בשול הכביש, הם נעצרו בסמוך וירדו מהניידת ופנו למתלונן, אשר אותה העת ישב במושב הנהג ברכב, בבקשה לבצע בדיקת ינשוף, מאחר שעלה חשד כי נהג תחת השפעת אלכוהול.

המתלונן סירב לבצע הבדיקה בטענה כי לא נהג ברכב, ובעקבות זאת, עוכב על ידי הנאשמים לתחנת המשטרה.

דו"ח כוזב

על מנת להצדיק את העיכוב ובקשת בדיקת הינשוף, ציין השוטר בדוח הפעולה כי הבחינו ברכב נוסע ואז בולם בעקבות פנייה שלהם אליו, זאת למרות שהגיעו למקום העצירה, למעלה מדקה לאחר שהרכב כבר עצר בו.

"הרכב נסע מאחורי הכיכר .. ואני אחריו.. סימנתי לרכב לעצור בצדי הכביש באמצעות כריזה. בשלב זה הרכב נתן בלימה חזקה… הבחנתי בדלת השמאלית של הנהג כאשר נפתחה ונסגרה. מיד צמצמתי לרכב…", כתב השוטר.

השוטרת גם היא ציינה בדוח הפעולה: "אחרי הכיכר הראשונה הבחנתי ברכב שנוסע באיטיות לכיוון מערב ודרך השמשה האחורית של הרכב. אני מבחינה בשני נוסעים במושבים קדמיים של הרכב וכשאנו מתקרבים עם הניידת אל הרכב, שותפי כורז. הרכב בולם ואני מבחינה בנורות בלימה אחוריות נדלקות. הדלת השמאלית קדמית של הנהג נפתחה מעט ונסגרה. מיד שותפי עצר ליד הרכב".

בכתב האישום שהוגש על ידי מח"ש צוין, כי "על בסיס המתואר בדוחות הוגש נגד המתלונן כתב אישום לבית המשפט לתעבורה, שבצדו בקשה למעצר עד תום ההליכים. רק במסגרת הליך זה, נחשפה על ידי המתלונן מצלמה שתיעדה כי הכתוב בדוחות הנו כוזב".


עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות